Nekromanti Husbyggarkonst?

Honken

Hero
Alltså, jag är rätt intresserad över byggkonst och hur olika bygnader ser ut i Mundana. Specifikt är jag intresserad av Jargien, eftersom jag planerar en kampanj där snart.

Tanken är att jag ska kunna beskriva skillnader på de olika kulturerna om spelarna får för sig att resa... Kanske till och med olika kulturer inom Jargien... Det är då mer visuella skillnader. Tekniska skillnader känns inte sååå viktigt.

/Honken

Marukusu

Hero
Kolla bara på bilderna i "Geografica Mundana". Jargiens arkitektur, samhälle, girighet, språk, härmakt och religion är äckligt, för att inte säga perverst, likt det sena romarrikets.

Honken

Hero
Ahhh, okey. Kan ju tänka mig att vissa skillnader finns. Eftersom att Jargien som varmast har ett klimat som liknar mellaneuropa (tyskland?) kanske inte byggkonsten ser riktigt likadan ut. Nåja, jag kanske får ta och hitta lite böcker om Rommarriket...

/Honken

Marukusu

Hero
Jargia-Roma

Remember att Jargien liksom Rom är ett stort land, och att södra Jargiens klimat är varmare och mer behagligt.

/För övrigt så anser jag att Tibara bör förstöras - Marukusu

Isletbranch

Veteran
Kolla bara på bilderna i "Geografica Mundana". Jargiens arkitektur, samhälle, girighet, språk, härmakt och religion är äckligt, för att inte säga perverst, likt det sena romarrikets.
ALL arkitektur, samhälle, girighet, språk, härmakt och religion i EON är äckligt, för att inte säga perverst, likt våran egen värld under olika tidsepoker, fast dom har lite andra namn bara.

Marukusu

Hero
Re: Om Mundana är ett tarmsystem... (OT)

Om Mundana var ett tarmsystem, så skulle personen äga alla förutsättningarna för att överleva i tarmsystemet.

:gremcool: Känn dig krossad, binnikemask. :gremcool:

Archer

Swashbuckler
Re: Om Mundana är ett tarmsystem... (OT)

*Dyker upp på begäran i detta forum*

Var god att avstå från liknande kommentarer som kan verka stötande för de som råkar uppskatta Mundana och Eon. Se det här som en vänlig varning för Trollande.

*försvinner från detta forum igen, maila mig om ni vill något mer*

chrull

Stockholm Kartell
Vad Archer menar...

Vad Archer menar är såklart att det är helt okej att kritisera mundana, eon och andra spel. Men då får man göra det på ett sätt som faktiskt ger lite mer än "mundana är bajs".

tack

Marukusu

Hero
Re: Vad Marukusu menar...

Jag säger inte att Mundana är bajs, jag drar liknelsen Jargien - binnikemaskar. De är parasiter, lever på de arma bönderna och är mycket otrevliga att bli av med. Om någon tar anstöt så ber jag om ursäkt.

/Marukusu, som aldrig kommer att överge det faktum att Jargierna är utsugare och kapitalister.