Nekromanti Huskurshjälp för halsen!

Lindenius

Swashbuckler
Hjälp! Har äntligen möjlighet att kunna spela. I morgon (lördag) från 14 och framåt ska jag lira ett litet CoC-äventyr.
Men jag har ont i halsen och håller på att tappa rösten!

Har någon här ett tips på lämplig huskur för att få halsen så välvilligt inställd som möjligt?

//erik. ehhk om det blir värre

Rising

Vila i frid
1. Gör om alla spelledarpersoner till hesa åldermän, personer med strupkatarr, tystlåtna hämnare och mimare.

2. Honungsté. Jag tror inte det har någon medicinsk effekt, men det har isf. en placebo-effekt som heter duga. Du kommer sjunga "i feel pretty" och studsa fram över gatorna inom nolltid.

3. Rita många kartor. Peka sedan på dessa och säg: "här, huhh, och här..." för att åskådliggöra mycket svåra rumsbeskrivningar.

4. Lägg dig tidigt. Man mår alltid bättre då.

5. Spela Eon. Låt det bli strid. Du kommer inte hinna säga ett ord innan kvällen är över..

6. Skjut upp spelkvällen tills du mår bättre?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Vicks Blue nedslängt i uppkokat vatten så de börjar upplösas hjälper till för halsen. Börja tidigt med det. Varva med Te och Fishermans Friends under spelmötet. Det fungerar i alla fall för mig.

Och använd rösten så lite som möjligt förstås.

Rickard

Urverk speldesign
7. Spela ett scenario där alla blir döva och blinda i början och försök förmedla miljön med minimalt antal ord..

8. Spela Universalis eller något annat samberättarspel och agera endast som en slumpgenerator vid behov.

9. Spela något bräd- eller kortspel istället för rollspel.

10. Låt någon annan spelleda.

/Han som ville ha en 10-punkterslista

solvebring

Superhero
Som redan alla har sagt. Vila, sova ordentligt, halstabletter rundat med varmt att dricka som det gärna är lite krut, ett starkt te eller något.Det brukar hjälpa, ibland bra ibland dåligt...

Lindenius

Swashbuckler
Ska bara spela - inte SL:a

4. Lägg dig tidigt. Man mår alltid bättre då.
*tittar på klockan*

Damn... :gremcrazy:

6. Skjut upp spelkvällen tills du mår bättre?

Du menar skjuta upp dagen som man lyckats få ledigt från husgöromål och tre barn och lyckats klämma in i ett tight schema med en massa extrajobb?

Ahhhhahahahahahaharrrrrrhhhhhhhhh

//erik. hhhhhh

G

Guest

Guest
En sak som är väl beprövad är Apotekets Strepsil, om du hinner köp ett sådant paket, jag lovar att du kommer bli bättre i halsen, och troligtvis blir du inte sämmre igen, om en mirakelkur fungerar så är det apotekets. (skulle gärna sympati ta en, men jag har inte ont i halsen och man tar inte apotekets grejer i onödan).

Ulfgeir

Swashbuckler
Ingefärste

1: Tag färsk ingefärsrot.
2: Skär en bit ca 3-4 cm lång och skala den.
3: Skär roten i tunna skuvor. Gör gärna extra snitt i skivorna så att så mycket yta som möjligt exponeras.
4: Lägg i en kopp, fyll med kokande vatten. Låt dra i 5-10 minuter. Ju längre det drar dest bättre.
6: Drick och njut.

Eventuellt så kan du ha i socker för smaken. Brukar gå åt en hel del ingefärste i kören i medeltidsföreningen.

/Ulfgeir

Troberg

Sinister eater
Fishermans Friend. Många. Så fort en är slut så tar du en ny. Vill du variera dig så finns det olika smaker, men ät dem kontinuerligt. Funkar perfekt för mig i alla fall.

Johan K

Gammal & dryg
Varmt the brukar funka för min del, stoppa i lite honung så blir det lite lenare åxå.
Sedan så kan whiskey funka åxå...

Krille

Super Moderator
Teckenspråk!

Och skulle nu dina medspelare vara teckenspråksanalfabeter så kan du väl använda anteckningsblock.

Lindenius

Swashbuckler
Tack allihopa

Det blev överdos av Fis-Hermans vän, vatten och koffeinhaltig läsk. Rösten klarade sig, m en det beror nog lika mycket på att jag inte behövde prata så mycket, men kunde skicka hemliga lappar till SL.

Jag önskar att jag varit pysslig och peppad nog att fixa ingefärsdekokt. Det tyckte jag lät häftigt. Skall dock pröva det en annan gång.

//erik. kråka i halsen