Hej!
Jag undrar vilka husregler ni använder till Star Wars för att komma tillrätta med sånt ni tycker är fel i reglerna?
Själv så har jag tagit bort många restriktioner, för att uppmuntra spelarna att skapa sin karaktär som de själva vill ha den. Så de får i mångt och mycket själva bestämma sina skills så länge de kan motivera hur de lärt sig den.
Låt oss säga att rollpersonerna leder en armé och ska slåss mot en annan armé. Vilka fältslagsregler använder ni er av?
Om jag inte vill döda min motståndare utan bara försätta honom ur stridbart skick, få honom att förlora sin vilja att slåss. Hur åstadkommer man detta? Det finns ju inga träffområden som tillåter dig att sikta mot t.ex. armar och ben och VP/WP är ju inte uppdelat på kroppsdelar så hur vet man hur mycket skada som resulterar i att personen inte kan använda sin vapenarm t.ex.?
Har ni andra husregler som ni tycker om och som gör D20 systemet mer komplett?
Jag undrar vilka husregler ni använder till Star Wars för att komma tillrätta med sånt ni tycker är fel i reglerna?
Själv så har jag tagit bort många restriktioner, för att uppmuntra spelarna att skapa sin karaktär som de själva vill ha den. Så de får i mångt och mycket själva bestämma sina skills så länge de kan motivera hur de lärt sig den.
Låt oss säga att rollpersonerna leder en armé och ska slåss mot en annan armé. Vilka fältslagsregler använder ni er av?
Om jag inte vill döda min motståndare utan bara försätta honom ur stridbart skick, få honom att förlora sin vilja att slåss. Hur åstadkommer man detta? Det finns ju inga träffområden som tillåter dig att sikta mot t.ex. armar och ben och VP/WP är ju inte uppdelat på kroppsdelar så hur vet man hur mycket skada som resulterar i att personen inte kan använda sin vapenarm t.ex.?
Har ni andra husregler som ni tycker om och som gör D20 systemet mer komplett?