anth
Vetefan
Istället för att skapa en negativ tråd och hacka på DnD4 så tänkte jag göra detta till en positiv tråd och diskutera vilka regler man vill ändra för att spelet ska bli bättre.
Fast är verkligen realism något man eftersträvar i D&D? Så har inte jag uppfattat det i varje fallAnthraxus said:Som jag ser det så ökar det realismen lite grann iallafall, utan att förstöra spelbalansen.
Måste man inte halvera mängden skada som utdelas då också?Anthraxus said:Mitt första förslag till husregler:
Husregel 1: halvera hp för BÅDE monster och PCs.
Husregel 2: halvera antalet healing surges per dag.
jag har inte koll på hur allt fungerar tillsammans än så länge, men de har ju ändrat på en hel del saker till 4th edition.Necross said:Måste man inte halvera mängden skada som utdelas då också?Anthraxus said:Mitt första förslag till husregler:
Husregel 1: halvera hp för BÅDE monster och PCs.
Husregel 2: halvera antalet healing surges per dag.
Personligen tycker jag det finns en sjuk mängd grejer som inte bara är orealistiska, utan även ologiska och löjliga med 4E. Men det får man ju inte tycka, för då är man ju en "simulationist" och "kan väl spela nåt annat spel istället då" etc etc.
Tanken är ju att det ska vara lättare att dö, så skada somutdelas ska vara oförändrad.Måste man inte halvera mängden skada som utdelas då också?
Det här är ju ändå D&D och d20-forumet.Personligen tycker jag det finns en sjuk mängd grejer som inte bara är orealistiska, utan även ologiska och löjliga med 4E. Men det får man ju inte tycka, för då är man ju en "simulationist" och "kan väl spela nåt annat spel istället då" etc etc.
Väl talat.Hunk said:Och plocka bort Dragonborn och kanske också Tieflings (eller hitta en snyggare källa för artwork som man kan basera de raserna på).