Tjenare!
Är i den här tråden intresserad av att höra om era egna husregler, då speciellt sådana ni skulle vilja dela med resten av världen. Jag vet att det redan finns en hel del husregler, och att många använder sig av Drunoks Drängars husregler om exempelvis klumpade moment i stridskonster, men jag funderar mer på vad ni själva kör med, av vilken anledning och hur det fungerar både balansmässigt, rollspelsmässigt och komplikationsmässigt.
Kan för tillfället inte komma på några husregler vi själva kör med som skulle kunna tänkas vara intressanta, men vi håller på att speltesta en ganska stor regelmässig förändring av EONs magisystem, om vi efter speltestperioden är över finner att det är gott, så kommer jag naturligtvis lägga upp dem. (Inte för att jag tror att några av er cyniska forumrävar är det minsta intreserade, och jag förstår er, om någon annan hade lagt upp något liknande om att förändra magisystemet så skulle jag antagit att de var ena korkade småbarn som ville kunna metagame:a med mer high-fantasy magi, men förhoppningsvis kommer inte det att bli resultatet.)
Dessutom har jag hört en hel del om hur frivilliga regler är "komplicerade" och "jobbiga", skulle någon vilja förklara detta vidare för mig? Själv skulle jag inte kunna tänka mig att spela utan dem. Och då menar jag förstås alla frivilliga regler (Utom möjligtvis "stenhård veteran", hela gruppen är lite kluven vad gäller den regeln)
Är i den här tråden intresserad av att höra om era egna husregler, då speciellt sådana ni skulle vilja dela med resten av världen. Jag vet att det redan finns en hel del husregler, och att många använder sig av Drunoks Drängars husregler om exempelvis klumpade moment i stridskonster, men jag funderar mer på vad ni själva kör med, av vilken anledning och hur det fungerar både balansmässigt, rollspelsmässigt och komplikationsmässigt.
Kan för tillfället inte komma på några husregler vi själva kör med som skulle kunna tänkas vara intressanta, men vi håller på att speltesta en ganska stor regelmässig förändring av EONs magisystem, om vi efter speltestperioden är över finner att det är gott, så kommer jag naturligtvis lägga upp dem. (Inte för att jag tror att några av er cyniska forumrävar är det minsta intreserade, och jag förstår er, om någon annan hade lagt upp något liknande om att förändra magisystemet så skulle jag antagit att de var ena korkade småbarn som ville kunna metagame:a med mer high-fantasy magi, men förhoppningsvis kommer inte det att bli resultatet.)
Dessutom har jag hört en hel del om hur frivilliga regler är "komplicerade" och "jobbiga", skulle någon vilja förklara detta vidare för mig? Själv skulle jag inte kunna tänka mig att spela utan dem. Och då menar jag förstås alla frivilliga regler (Utom möjligtvis "stenhård veteran", hela gruppen är lite kluven vad gäller den regeln)