Vad vet vi...
...om eventuella okändas förmåga att skriva? Ingenting, de kanske är tusen gånger bättre än Monte? De kanske är bättre på att följa R&D:s order, vilket jag har fått uppfattningen att Monte inte var (hans Class Acts har ju legat nere efter att han kom ihop sig med R&D om en Prestige Class de tyckte var för mäktig, men Monte tyckte var cool). Som Line Editor har jag hellre en människa som skriver det jag vill och gör det bra, än en som skriver vad han vill, även om det råkar vara bättre. Annars blir det svårt att hålla ihop en produktlinje i längden. Vem vet? Monte kanske är skitjobbig att ha att göra med? Och Chris Pramas kanske ägnade för mycket tid åt Green Ronin? Vi vet ju inte ett dugg vad som ligger bakom någon av uppsägningarna, det kan ju vara andra faktorer, som att nån inte gillade de som slutade, eller ett de som slutade/fick gå inte gillade nån av de som var kvar, eller att de helt enkelt inte producerade tillräckligt. Eller så var det inget speciellt som låg bakom. Jag menar, sånt händer. /M