Alltid roligt med sådana här trådar, för det får en själv att strukturera tankarna och göra upp tidsplaner. Det är aldrig fel.
Jag väljer de som är tänkta för tryck i någon form, i de flesta fall POD.
För 2011:
Noas sista drag: En ganska stor, omfattande berättelse till Bortom: Lögnens slöja som handlar om den bibliska Noa, demonen Legionen och karaktärernas ovetande band till dessa. Det är ett äventyr som introducerar karaktärerna till organisationen Faith, men som knyter an till vilka personer karaktärerna var i ett tidigare liv. Fokus på berättelsen kan sägas vara en klassisk investigator-stil där karaktärerna dras in i en stor, viktig händelse och tvingas kämpa för att rädda sina egna själar.
Tanken är att den ska finnas att köpa under första halvåret av 2011.
Den illyriska epidemin: Ett äventyr också, som dessutom arrangerats till GothCon tidigare men som komplementerats med ett extra äventyr. Handlar om ett litet (fiktivt) isolerat europeiskt rike där en pestepidemi bryter ut. Ena äventyret regleras speltiden i realtid och karaktärerna måste finna ett sätt att överleva innan tiden går ut.
Tänkt att komma ut under senare halvåret.
För 2012:
Gaias hjärta: Andra kampanjmodulen till Bortom: Lögnens slöja som avslöjar spelets metafysik och metaplott. Den stora guiden till världen helt enkelt. Ett flertal bidrag till boken av andra författare har också skett, bland annat krank här på forumet.
Jag räknar med att ha klart ett utkast runt sommaren 2011, sen påbörjar arbetet med redigering, korrektur och liknande. Förhoppningsvis är det klart till första halvåret 2012.
Leviathan: Nytt rollspel i en framtid där människan drivits ned baser under havets yta av monster som invaderat världen. Mänskligheten har tvingats anpassa sig till sin nya värld, men har tagit med sig allt det dåliga från ytan. Ständiga ränker, konflikter och skärmystlingar sker nere i havet. Karaktärerna måste tillsammans skapa sig en bas som kan motstå den hotbild som är riktad mot dem för att överleva.
Hoppas att få klar regler som kan speltestas under senare halvåret 2011 och förhoppningsvis blir jag klar i slutet av 2012 eller början av 2013 med spelet i sig.
Förutom ovanstående har jag ett större äventyr till
Bortom som heter
Fördärvade främlingar och det utspelar sig i Western-eran, där karaktärerna tar rollerna som Faith-sheriffer som söker efter sin försvunne ledare. Äventyret kan bäst beskrivas som en thriller-western berättelse med skräck- och scifi-inslag. Kommer att innehålla både färdiga karaktärer och regler för att kunna spela det utan någonting annat. Men det får komma när det är klart. Kanske under 2012.