Nekromanti I väntan på Godot...

PAX

Jordisk Äventyrare
Tänkte försöka sammanställa lite material till N2 vad gäller den militära sidan. Söker därför egenproducerat material som kan vara av intresse att delge mig. Möjligen anpassar jag inskickat material efter eget huvud. Vapen, regler för tunga vapen & fordon samt utrustning mottages gärna.

Tanken är att sammantsälla på hemsida och eventuellt i PDF-format. Skriv dock i Office-format (word, excel)

:gremcool:

Tippis

Warrior
Just vad det gäller det militära så har jag inte så mycket, helt enkelt för att jag finner det fullkomligt ointressant, och för att det aldrig passar in i mina kampanjer. Däremot kan jag tipsa om Tzeentchs tankar om den framtida militären. Det mesta han skriver om gäller för Cyberpunk och/eller Shadowrun, men kan lätt anpassas för Neotech - det gäller ju trots allt i stort sätt samma teknologinivå.

Se artikeln om Infanteri, om Tunga vapen, om Fordon och om Understöd. Atrikeln om magi är kanske lite för SR-specifik, men jaja :gremgrin:.

Hela hans arkiv ligger på Dumpshock, och där står även hur man kontaktar honom (ifall du hittar något användbart)...

swazze

Swordsman
Har ett yrke:kommandosoldat liggandes någon stans. Kan leta rätt på det och modifiera lite om du vill ha det.