Nekromanti Ibland blir man lite glad.

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Har i en fjärde klass jag vikarierar för, introducerat rollspel. De fick bland annat göra ett eget.
När jag kom tillbaks förra veckan skall dom har lässtund. Då drar en av ungarna upp Saga och börjar läsa. Jag frågar lite försynt. Så du sitter och läser Saga ? Han svara med att dom faktiskt har börjat spela det också.

Bara en trevlig anekdot.
 

Rickard

Urverk speldesign
Joined
15 Oct 2000
Messages
18,096
Location
Helsingborg
unfair said:
ojoj, bra jobbat. Extra roligt att se unga spelare, de är hobbyns framtid.
Äh, de är bara kobolder allihopa!

Om jag ska vara mer seriös, väldigt roligt att någon tar med en rollspelsbok till lästimmen.

/Han som är lite avundsjuk för att han inte tänkte på det när han var i den åldern för det är verkligen en smart grej
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,868
Trevligt. Jag minns att vi började lira DoD 2.0 i kapprummet i 3:an/4:an också. "Svart duell". Det var tider det!

Kul att nån unge gillar nåt som inte är Mighty Bloodstone Silicone Armor of the Void-manga-porr.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
McFisk said:
Jag frågar lite försynt. Så du sitter och läser Saga ? Han svara med att dom faktiskt har börjat spela det också.
Huzzah! Grymt roligt att höra.

Fråga vilka rollformulär de använder! :gremlaugh:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Ja, det där är sådant man blir glad för. Vettig unge det där.
Jag säger som Han. Å andra sidan kände jag inte till rollspel förrän jag var 13 år, men hur som helst hade det varit topp att utnyttja skolans lässtunder till rollspelsböcker. =)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Fy fan vad tufft. Jag har menat att Saga är ett ypperligt nybörjarspel, nu har jag vatten på min kvarn!


Storuggla, hopp för ungarna
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
2,036
Location
Göteborg
Saga passar väl väldigt bra i skolor. Obligatorisk läsning!

Vi spelade Drakar och Demoner på teckningslektionerna i 8:an och 9:an :gremsmile:
Läraren gnällde lite dock...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"otroligt kul faktist att höra! Nu MÅSTE jag ju bara göra en 2nd ed"

Såklart du måste, annars kommer grabben i Uppsala aldrig uppleva ett edition war! :gremwink:


Storuggla, Brad Pitts bästa roll
 
Top