eller väldigt ofta har jag missat tåget. Jag missade IT boomen för jag fatta inte vad som hände fast jag var inne i hela turbulensen. Jag missade trubadurvågen och trodde jag kunde rida på den på 90-talet. Sen kom Lars Winnerbäck och jag la gitarren på hyllan. Men vad jag inte missade var rollspelsvågen i IT-åldern. På den tid forumet ta mig f-n SJÖD av inlägg och debatt. Spelsystemen hade precis lämnat de gamla BRP mallarna och det experimenterades, bråkades, hyllades, fjäskades,sågades, provades och alla kastade sig över det mesta med hull och hår. Det var ändå en underbar tid, tycker ni inte det ni som var med för 15 år sen? Jag kan sakna det där. Hur Krille lärde mig om BRP nackdelar. Hur Han kunde komma med bitska men relevanta kommentarer. Hur Nässe sågade sönder mina regler. Hur en del av mina förslag hyllades och hur folk hejade på och gjorde narr av SC. Det kansker var hårt ibland. Dumt ibland. Fånigt ibland. Men visst levde forumet på ett underbart sätt i början av 2000-talet? Kanske fanns ett större intresse för rollspel då också? Vad vet jag. Men jag minns...