anth
Vetefan
Häromdagen upptäckte jag ett intressant fenomen; Iceberg Explained på Youtube.
Konceptet är enkelt:
- Välj ett ämne från icebergcharts.com och gör en lååång video.
- Börja förklara de enklaste och mest självklara sakerna om ämnet - toppen på isberget.
- Fortsätt med mer och mer obskyr info.
- Avsluta med info nästan ingen känner till - botten på Marianergraven*.
*Marianergraven har ingenting med isberg att göra, jag försökte bara förklara liknelsen att man börjar på toppen och gräver sig ner till botten.
Vad är era bästa tips på Iceberg?
Jag har sett:
The Horror Anime & Manga Iceberg Explained
En 2-timmars video, det dröjde nästan en timme innan det började komma saker jag inte kände till och sista halvtimmen var nästan bara nytt material.
Ändå finns det ett par saker som jag tycker borde ha funnits med, men som saknades.
Med tanke på mina kunskaper i ämnet tycker jag att det var en bra genomgång.
The Youtube Iceberg Explained
En 6-timmars video som går igenom hela youtubes historia, med fokus på de mer konstiga sakerna.
De första 4 timmarna var inget nytt, sedan började det komma saker jag inte kände till.
Sista timmen började bli otrevlig: om folk som taglit livet av sig i direktsändning och rykten om pedofilringar som påståtts ladda upp filmer i slutna kanaler.
Just nu håller jag på att plöja Conspiracies Iceberg
Jag får återkomma om någon vecka med en recension när jag sett färdigt.
Vad är era tips?
Konceptet är enkelt:
- Välj ett ämne från icebergcharts.com och gör en lååång video.
- Börja förklara de enklaste och mest självklara sakerna om ämnet - toppen på isberget.
- Fortsätt med mer och mer obskyr info.
- Avsluta med info nästan ingen känner till - botten på Marianergraven*.
*Marianergraven har ingenting med isberg att göra, jag försökte bara förklara liknelsen att man börjar på toppen och gräver sig ner till botten.
Vad är era bästa tips på Iceberg?
Jag har sett:
The Horror Anime & Manga Iceberg Explained
Ändå finns det ett par saker som jag tycker borde ha funnits med, men som saknades.
Med tanke på mina kunskaper i ämnet tycker jag att det var en bra genomgång.
The Youtube Iceberg Explained
De första 4 timmarna var inget nytt, sedan började det komma saker jag inte kände till.
Sista timmen började bli otrevlig: om folk som taglit livet av sig i direktsändning och rykten om pedofilringar som påståtts ladda upp filmer i slutna kanaler.
Just nu håller jag på att plöja Conspiracies Iceberg
Jag får återkomma om någon vecka med en recension när jag sett färdigt.
Vad är era tips?