Calil-Gandir
Veteran
Har märkt att det är flera som på sin "sida" skriver sin MSN där man ska(?) skriva sin icq.
Man kanske borde slänga in en egen liten kolumm för msn?
Man kanske borde slänga in en egen liten kolumm för msn?
Man kan inte slänga in en kolumn för varenda kass udda-produkt. Var ska man då dra gränsen?Man kanske borde slänga in en egen liten kolumm för msn?
Varför det? Det finns åtminstone en handfull produkter som är tillräckligt stora för att vara med i det gänget.Man skulle nog kunna dra gränsen vid ICQ och MSN.
Jag har aldrig sagt att alla MS-produkter är kass. Win2000 är bra. VS.Net är suveränt (bortsett från den pissiga TCP/IP-implementationen och frånvaro av stöd för kommunikation). Office Binder är bra. Mediaplayer 6.5 var bra. SQL Server är bra. Att de får hjärnblödning ibland och släpper skit som WinXP, MSN, Mediaplayer 7, IE6, IIS och Exchange server gör inte de bra produkterna sämre.Du må tycka att produkten är kass, liksom alla andra Microsoftprodukter, men du kommer ändå inte ifrån att det är ohyggligt många som använder dessa produkter.
Många användare behöver inte betyda att det är bra eller att sådan idioti bör uppmuntras. Bättre att tiga ihjäl det.Program som ICQ och MSN är endast intressanta att ha med om det är många personer som använder dem. Att ta med ett program som har 50000 användare i hela världen vore ganska poänglöst, men ICQ och MSN har väldigt många användare så en sådan kolumn vore inte alls helt tokig att faktiskt ha.
Det beror på vem du pratar med. De är olika starka inom olika grupper och olika geografiska regioner. Varför inte nöja sig med ett fält och sedan låta folk knappa in vilken de vill?Jasså? Vem är det som skall avgöra vad som är tillräckligt stort? I mina ögon så är det bara ICQ och MSN som har tillräckligt många användare för att anses vara aktuella. Baserat på mängden användare så spelar dessa två i en egen division.
Vilket inte hindrar dem från att vara ett problem för andra. Ett närliggande exempel är IIS, vars känslighet för virus gör att det finns massor av smittade servrar som utan att ägaren vet det konstant attackerar andra maskiner. Jag har hittills fått över en kvarts miljon sådana attacker mot min webserver...Jag lovar dig att majoriteten av de som använder MSN inte känner av programmets säkerhetsbrister.
Jodå, men där är riskerna kända och öppna. Jag är fri att kryptera min trafik om jag vill. MSN har potentiellt tillgång till att du har på din dator och du kan inte skydda dig.Din telefon kan avlyssnas, jag antar att du inte använder den heller?
OK, förklara då för mig varför det är så fel att var och en kan välja vilken produkt de anser vara bäst och vill använda? Varför är en standardisering av messaging viktigt eller ens önskvärt? Eller försök åtminstone bemöta de sakargument jag framförde i stället för att racka ner på att jag vill låta var och en bestämma vilken teknik de vill använda i stället för att köra en majoritetsdiktatur.Lalalala-BINGO! Eftersom världen inte koncentreras kring dig så spelar det ingen som helst roll...