Nekromanti ICQ [ot]

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag undrar hur ni på rollspel.nu ställer sig till att man kontaktar er med ICQ. Blir man trevligt bemött eller blir ni bara irriterade?

---
Martin Ackerfors-Ohlsson
---
"Ei saa peittää"

Runde Rolf

Swordsman
Tja det har väll hänt att jag har blivit kontaktad eller kontaktat via ICQ. Eftersom rollspelare i regel är trevliga(?) så brukar allting vara bra och vid tre snåret är dom berreda att följa med mig hem/images/icons/wink.gif.

Nä men allvarligt talat så brukar det funka eftersom alla blir glada av att knyta nya kontakter. Men sen kan jag inte förneka att om nån okänd person "addar" mig på ICQ så kan jag, beronde på humör, svara lite otrevligt men inte farligare än: VEM FAN E DU OCH VAD FAN GÖR DU PÅ MIN ICQ! typ.

Ps. Runde Rolf som igentligen är en snäll pojk åker till Åre nu för att mjuka upp brädan så det blir ett helvette meddelande mässigt när jag kommer hem. PUSS PÅ ALLA FORUMISTER!!

<A HREF="http://www.spelaroll.net/svultnasvinet" target="_new">http://www.spelaroll.net/svultnasvinet</A> runderolf@hotmail.com

Mikael Sol

Swordsman
Re: ICQ

jag skulle aldrig våga kontakta någon jag inte kände...
skulle nån kontakta mig så blir jag glad om personen är vettig, men om personen är otrevlig så blir jag arg.
på den tiden jag hade iställningen "female" var det många turkiska män som undrade om jag ville ha sex med dem. jag är inte singel så det ville jag inte...
men skriver man in sitt icq nummer på forumet får man väl skylla sig själv om man blir kontaktad. det är ju som att ge bort sitt telefonnummer

MVH/Sol
http://www.angelfire.com/art/heartcomics

känner mig träffad

men skriver man in sitt icq nummer på forumet får man väl skylla sig själv om man blir kontaktad. det är ju som att ge bort sitt telefonnummer

Tänkte på det. Men alla här är ju så trevliga och intressanta människor. Det är klart att nån random-idiot kan surfa förbi och skriva upp det, men den som är på jakt efter icq-nummer att vara elak mot går väl inte i första hand till www.rollspel.nu? Nåväl, ingen kan ju "adda" mig utan att jag godkänner det. Däremot kan de förstås skicka mig tjogvis med jobbiga meddelanden. Jaja... Den dagen den sorgen.

Tänkte ett ögonblick skriva mitt telefonnummer här som nån slags demonstration men det får ni allt be snällt om i så fall.
Der Pzengfwaein

Pingvinen jagar ensam.

Azagthoth

Myrmidon
Re: känner mig träffad

Däremot kan de förstås skicka mig tjogvis med jobbiga meddelanden.

ICQ har ju fina funktioner för att sålla bort användare som man tycker är störande så det problemet finns egentligen inte heller. Liknelsen att ge bort sitt telefonnummer stämmer alltså inte riktigt.

/Azagthoth

Kitzune

Swashbuckler
Terroristen i busken

<I>
"Liknelsen att ge bort sitt telefonnummer stämmer alltså
inte riktigt."</I>

Man kan allt skära av jobbiga personer ifrån telefonnätet
om man bara har viljan, verktygen och adressen (-:

Kan det måhända vara idé att lägga upp en ICQ-lista över
de Svenska/Nordiska rollspelare som känner för att bli
trackaserade över jagsökerdig på de mest vampyriska tiderna?
Det är väll en ganska enkel sak att slänga ihop en sådan
databas har jag en känsla av och skulle bespara människor
en hel del problem när de ska försöka få nya kompisar ...
eller nått.

/Alexander Gyhlesten - Har inte ICQ, avundas mig.

"Det du inte vet har du ingen aning om"