Nekromanti Idé: Lite mer information i Användarlistan

hakanlo

Hero
Ett förslag till (troligen enkel) utökning av användarlistan.

Användarlistan är per idag en typisk sorterbar tabell. Kolumner är
- Antal inlägg sedan historiens begynnelse
- Plats
- Lite annan användarinfo som det inte är så väldigt relevant att sortera på

Lisan är per default sorterad på antal inlägg.

I denna tråd skriver Feuflux en kommentar om att det vore kul om fler än ett fåtal användare vore aktiva. Det fick mig att försöka se hur många användare som faktiskt skrivit inlägg under, låt säga, den senaste månaden. Mig veterligen var det inte möjligt.

Härav mitt förslag. Om det funnes ett fält i Användarlistan "antal inlägg under senaste 30 dagarna" skulle det vara möjligt att se vilka användare som just nu är aktiva på forumet och skriver inlägg. Jag föreslår alltså ett sådant fält.

Man kan givetvis tänka sig andra tidsgränser, men för att hålla det hela enkelt tror jag att en månad kan vara en bra ungefärlig tid.

Rent allmänt kan jag tycka att aktivitet "nu för tiden" är minst lika relevant som "historisk aktivitet".

Bunny

Crazy like a fool
Hakanlo said:
Ett förslag till (troligen enkel) utökning av användarlistan.

Användarlistan är per idag en typisk sorterbar tabell. Kolumner är
- Antal inlägg sedan historiens begynnelse
- Plats
- Lite annan användarinfo som det inte är så väldigt relevant att sortera på

Lisan är per default sorterad på antal inlägg.

I denna tråd skriver Feuflux en kommentar om att det vore kul om fler än ett fåtal användare vore aktiva. Det fick mig att försöka se hur många användare som faktiskt skrivit inlägg under, låt säga, den senaste månaden. Mig veterligen var det inte möjligt.

Härav mitt förslag. Om det funnes ett fält i Användarlistan "antal inlägg under senaste 30 dagarna" skulle det vara möjligt att se vilka användare som just nu är aktiva på forumet och skriver inlägg. Jag föreslår alltså ett sådant fält.

Man kan givetvis tänka sig andra tidsgränser, men för att hålla det hela enkelt tror jag att en månad kan vara en bra ungefärlig tid.

Rent allmänt kan jag tycka att aktivitet "nu för tiden" är minst lika relevant som "historisk aktivitet".
Det vore faktiskt koolt att kombinera användarlistan med samma inställning vi kan använda på forumen - aktiva senaste veckan/månaden/3 månader/osv.

Om det är möjligt att ordna, eller om Gardener lugnat sig lite med Cataclysm ännu, det vet jag inte. :gremwink: