Nekromanti Idé torka och ont om tid...

The_shadow

Warrior
jag skal spelleda ett mindre äventyr på söndag (och möjligen någon gång nästa vecka)
men nu behöver jag en snabb idé till en slutscen, det skall bli ett äventyr som innehåller lite strid och mycket tänkande... lite för att sätta press på mina stridstokiga spelare. (jag kommer inte godkänna någon karaktär med över 12 i vapenfärdigheter.. elller med mer muskler än hjärna)

detta för att de skall lära sig rollspela lite mer...
spelarna har redan gått med på detta (var en önskan från en av dem tom)

så kan ni lite snabbt ge mig ett par förslag på slutscener... resten är inga problem.. bör dock innehålla en stor del spänning... dessutom skall de inte veta att det är slutet :gremlaugh:

maldino

Veteran
nu behöver jag en snabb idé till en slutscen, det skall bli ett äventyr som innehåller lite strid och mycket tänkande...
Var befinner dom sig? Det skulle hjälpa...

carmon

Veteran
Vad sägs om en ritual som är självgående? Att den frambesvärjer elementarer eller nå´t. Allt de behöver göra är att gå ned i källaren och ta bort kraftnoden =) SL kan lämna små hints om att i djupet dväljs kraften (i anteckningsform då).

carmon

Veteran
De kan ju ha dödat magikern tidigt i spelet och funnit hans papper som bränt lite pga en okontrollerad salamander. Släng även in en SLP som de är fästa vid. Låt sedan en elementar som magikern styr röva bort denna SLP så att de springer in i magikerns boning. =) Där stänger man åt dörren och pusslar med RP:na lite. Fällor och andra urgamla artefakter som bara väntar på att NÄSTAN få utlösas och slutligen falla ihop =)