Brödbane
Kristallkrönikör
Funderar på att tillsammans med min spelgrupp testa Mutant: År noll. Vi tänkte att vi ska hänga i Stockholm efter katastofen. Det finns ju en del färdigt material, men är rätt sugen på att få befolka världen med "egna" grejer. Tänker även att ett förgjort Stockholm är ju någon som kan förekomma i flera rollspel.
Sitter nu och funderar på vad man kan ha för kul ställen att utforska i huvudstan efter att civilisationen gått under i eld och kärnvapen.
Vad finns det för platser i Stockholm som ni skulle tycka vore kul att springa runt på efter katastrofen?
Jag har följande riktlinjer jag kommer använda mig av men fabulera gärna fritt.
Sitter nu och funderar på vad man kan ha för kul ställen att utforska i huvudstan efter att civilisationen gått under i eld och kärnvapen.
Vad finns det för platser i Stockholm som ni skulle tycka vore kul att springa runt på efter katastrofen?
Jag har följande riktlinjer jag kommer använda mig av men fabulera gärna fritt.
- Ska vara platser som finns inom den kartas område.
- Mest intressant är platser som ligger lite utanför city, då innerstadskärnan kommer vara rätt sönderbombad efter katastrofen.
- Det får gärna platser som är arkitektoniskt spännande/udda.
- Ha gärna med någon om platsen har någon användbara resurser, såsom teknik, vatten eller mat samt en beskrivning om det finns några överlevare som huserar där nu, i post-apokalypsen.