Nekromanti Idétorka

Grendel

Warrior
Inget slår kaffe. Massor av gammaldags starkt kaffe.
Å en D-uppsats som man inte vill skriva som hänger över ens axel och andas sura ångor på en. Det senare är motivationshöjande för alla andra projekt, men rekommenderas inte.

Fahnen

Swordsman
Läs moduler, kapitel ur böcker eller hela böcker (Ex Attacken mot Helms klyfta i Sagan om ringen), se film och.... sen kommer inte jag på mer.

Foggmock

Myrmidon
Instämmer med föregående talare, drick massa kaffe, eller annan substans som håller hjärnan igång när den egentligen är trött.

mitt andra tips är att gå och sätta sig på dass, alternativt ta en dusch.

mitt tredje tips är att hålla såna här inlägg på ett mer allmänt forum då det vart mycket tjafs om onödiga inlägg på Eonforumet ett tag, och då detta inte är det minsta Eonspecifikt rekommenderar jag att du i fortsättningen håller bättre koll på vart dina inlägg hamnar.

Härmed yrkar jag på en trådflytt till rollspelsforumet.

Foggmock - Hobbymodererar

Farbror Funkus

Warrior
Läs gamla serietidningar (Nej jag skämtar inte).
En gång fick Funkus ett äventyrs upplag från BAMSE.
Spelgruppen tyckte om det följande äventyret.

Leve Dunderhonung o Katten Jansson.

Feuflux

omjonasson.se
mitt andra tips är att gå och sätta sig på dass, alternativt ta en dusch.

Ah, inspiration by location. Dags för en lägenhetstur hemma hos Feuflux.

1. Hallen. Här har jag nog aldrig kommit på nåt vettigt (sen kan man argumentera om jag någonsin kommit på nåt vettigt). Men det är väl lite fusk eftersom man oftast inte spenderar någon längre tid här.

2. Köket. För min del värdelöst ställe i kreativitetssynpunkt, jag ogillar kök. Möjligtvis bra ställe att hänga på om man ska skriva deckarhistorier som innehåller matförgiftning.

3. Sovrum. Mina tankar spinner loss som f.n när jag ligger och försöker somna på kvällarna. Rätt irriterande eftersom jag inte vill stiga upp och skriva ner grejer jag kommer på, följdaktligen glöms saker bort. Andra tidpunkter är sovrummet inte lika idégivande men det funkar helt okej.

4. Toalett. I likhet med Foggmock tycker jag detta är en kalasbra inspirationskälla. Delad topplacering med "sängen på kvällarna". Så fort man sätter sig ner för att "utöva viktminskning" så börjar hjärnan producera. Ibland blir det skit, ibland inte. (Förlåt för detta skämt, lovar att bikta mig)

5. Vardagsrum. Opålitligt ställe. Funkar ibland, testa att lägga dig på soffan och dra på nån vettig musik. Slut ögonen och tänkt dig vilken scen som skulle passa till just den låten.

Man Mountainman

Storsvagåret
En gång fick Funkus ett äventyrs upplag från BAMSE

Inte så konstigt. Mycket av en historia är nämligen bara rekvisita, som man ganska lätt kan byta ut. Behöver man en plot, så kan man hämta den från vilken bok, film eller serietidning som helst, så länge den går att arbeta om till äventyrsformat.

Du är inte ensam om att ha inspirerats av Bamse.

storken

Warrior
Musik

Våran store spelledare brukar oftast lyssna på Kaos Hits (rollspelsmusiken vi kör med) och därefter få fram visioner till kommande händelser i kampanjen. Eller så snackar han med mig, hans högste och ende rådgivare. :gremsmirk:

Flash Back

Warrior
Brainstorma

Skriv ner varenda grej du kommer att tänka på och sålla ut det bästa, man sätter igång hjärnan ordentligt. Finns för övrigt en artikel på The Project som innefattar bl a brainstorming.

samiis

Warrior
bara spelled, utan att ha något planerat..
Efter ett tag, när de går runt på stan och handlar lite så kanske det händer något som ger dig en idé..
Det finns en stor risk stt det blir ganska hackigt att spela så, men äventyren som uppstår brukar ofta bli väldigt intressanta..

ex:
Min lillebror skulle handla ett tungt armborst, hos en thismalv. Thismalven, som tillverkade bågar, hade ett tungt armborst, och frågade vad han ville ha för det..
Lillbrorsan bjöd 4500s.. Självklart tackade alven ja.. (tror det egentligen skulle kostat ca 1000)

Då fick jag idén.. Thismalven skulle ha ett par "kompisar", som är med i en gigantisk maffialiknande organisation.. Dessa kompisar har koll på vilka som handlar i Thismens lilla butik.. Och är man kriminell och får reda på att en snubbe köpt ett armborst på 4-5 ggr så mycket som det skulle kostat, fattar man snabbt att i dennes hem finns mycket att hämta..

På natten gjorde alltså dessa alver inbrott i brorsans hus. Tyvärr med väldigt mycket oväsen, så att brorsan vaknade och såg dem i huset innan de så honom. Han väckte sina syskon och jagade dem ut ur huset.. (Längre än så här har vi inte kommit).

Utanför huset skall tjyvarna sprinmga bak på en bakgård och hoppa ner i en liten källare (som har förbindelse med stadens kloaker och andra katakomber, där ligan har sin bas)..
Riddaren, brorsan, som kämpar för fred och rättvisa, borde då fatta att han har ett läge (eftersom han följer med dem ner i hålet) och kan samla ihop folk för att stoppa ligan..

Johan K

Gammal & dryg
Böker !

Läs böcker, de brukar inspirera mig å´det jäkligaste... Håller just nu på att läsa Terry Pratchett, det är om inte attant välldas skoj läsning !

Fahnen

Swordsman
Re: Thsimalver som Tjuvar??

Hur går det ihop sig.... är inte deras heder för hög för att stjäla?? Men det är ju ert Mundana.... jag är bara nyfiken.

Fahnen

Swordsman
Re: Böker !

Håller just nu på att läsa Terry Pratchett
Skulle inte äventyr från Pratchett det bli "lite" oseriöst till Eon? Att göra äventyr från böckerna skulle passa Discworld Roleplaying Game.

Midar gillar böckerna om skivvärlden + att alver är sadister och psykopater där...

Det finns alltid undantag vet du. Att vara Thism är inte mycket mer begränsande än att vara vanar. Något som många spel missat.
En Thism kan, om man slår hans heder med 2t6+6 som rekomenderas i boken faktisk få en Heder på 8. Annars kanske sagda Thism träffade på en Magiker som slängde en besvärjelse på honom som gjorde en permanent +ob3t6 på alla slag mot Heder. Det fungerar också.
I vilket fall som helst, so, jo visst, det kan finnas enstaka tjuvaktiga Thism.

Schyte

Veteran
Förslag 1:Ta fram deras gammla fiender. (Om alla är döda får de bli återuplivade) De kan skapa en falsk religon och hjärntvätta någon i RP'n(/ernas) familj(/familjer) De sammlas under en ny gud vid namn Tyyrbillo (en shaman som väker döda) RP'n(/erna) måste rädda familjemedlemen(eller en vänn).

Förslag 2: De tar jobb som mussé (grundord museum(lite förvridet)) som blir rånat och får infiltrera den undre världen. Till sin hjälp har de en kvinnlig alv vid namn Theá (gillar det namnet). Det visar sig till slut att det är en baron som anställt 2 tjuvar för att sno föremålet. De tar honom precis innan han lämnar staden.

Det är ganska lite men du får (om du tar dessa) improvissera.

Johan K

Gammal & dryg
Tror du ?

Är inte så säker på att det skulle bli så oseriöst faktikst ! Sen att det finns mycket som mna kanske skulle vara lite sparsam med är en annan femma. Men att få en grundidé från hanns böcker tror jag absolut skulle funka.

Jimmy_SL

Warrior

Ja, men dessa Thism har ingen stamtillhörighet. Och lever nog ensamma utan andra alvers inblanding...