Idag blev jag glad för att...

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
849
Location
Umeå
Jag tycker det saknas en generell positivitetstråd. Jag tänker en tråd för att löpande berätta om rollspelsrelaterade småsaker som gjort dig glad.

Storleken har ingen betydelse, men bara positiva saker i tråden.

Jag börjar:
Idag blev jag väldigt glad för att någon på mitt jobb lagt upp konventet Grottröj som ett evenemang på intranätet.

1724914011712.png
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
2,223
Location
Marjura

Conan

انتفاضة
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,147
I tisdags blev jag glad för att ett nytt avsnitt av ”Shadows of Yog-Sothoth” kom ut på Red Moon Roleplayings patreon.

Sen blev jag lite arg då jag insåg att det kommer ta två veckor innan jag får nästa avsnitt.

Tror nog jag skattar Red Moon Roleplayings patreonkanal högre än de flesta streamingtjänster jag provat på.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,410
Location
Kullavik
Inget rollspelsrelaterat idag heller, men idag blev jag väldigt glad när det lokala hantverksbageriet (efter ett långt uppehåll) börjat sälja grötbröd med tranbär igen.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,447
Idag (igår, egentligen) blev jag glad för att arbetskamraterna ställde nyfikna frågor om rollspel och cosplay, i samband med att jag berättade att vi drar igång Nördhäng Norrtälje idag. Jag hade gärna berättat mycket mer för dem, om det inte vore för att jag var tvungen att springa iväg på ett möte.

Idag ska jag spelleda Drakar och Demoner på sagda Nördhäng 🐲🙂
 

The Airborne Toxic Event

Durazac 15. Makes Prozac seem like a decaf latté.
Joined
12 Jun 2024
Messages
145
Idag är jag glad för att vi hade en riktigt bra session igår där spelarna verkligen köpte sammanhanget och historien som presenterades. Var kul för jag gick lite off-script och körde på utan för reglerna. Det var första gången vi testa något sådant i gruppen och det fungerade fint.
 
Top