Inte idag utan under veckan:
Warhammer Underworlds: Direchasm – The Starblood Stalkers - min lokala krimskrams butik i Västerhaninge, Änglahimmelen, har blivit återförsäljare för Games Workshops produkter o det kändes att det måste man ju stödja. Trots att jag redan hade en box
The Starblood Stalkers från en tidigare inhandling valde jag att ta den bl.a. p.g.a. att jag fick den här i den om att ge skinksen 30-åriaga kriget hattar o använd dem som magiker för mitt Cities of Sigmar projekt (samtidigt som jag vill ha ett sett jag kan använda för Underworld) + att Starbloods verkar vara lagda ur produktion, o att det inte var så mycket annat som var intressant (det e lite grejen när man har köpt upp sig på just det man behöver så blir det plötsligt svårt att stödköpa om de inte har så stort utbud).
Från
Stockholms Science Fiction-antikvariat har jag i rollspelsväg köpt
A Red & Pleasant Land till
Lamentations of the Flame Princess - har läst den som biblioteksbok o kom efter mycket velande fram till att jag var villig att betala vad antikvariatet ville ha för att kunna ha den själv - ADnD soloäventyret
Ninjans Eldprov, samt
De fördömda (signerad). Sedan i referens syfte köpte jag också,
Island in the Net av Bruce Sterling,
Ground Zero en konstbok med Fred Gambino bilder,
Framtidens värld från 1982 (framtidsspekulationer var bättre illustrerade för), fyra böcker i
Alfred Hitchcock berättar skräckhistorier om bokserien -
Monster,
Spöken,
Spioner, samt
Brott - o
Skräckrysare om Vidunder samt
Skräckrysare om Vidunder (tror de här samlingarna är enda svenska översättningarna av ett antal historier).
I referens syfte införskaffade jag också från Stadsmissionen Odenplan filmerna
American Yakuza,
Warrior Queen,
Mitt namn är Nobody,
In the name of the king,
Mimic och kapet
Hackers.
Har också backat Fria ligans
DoD o Riotminds
The World of Kensei på Kickstarter
Du får gärna berätta vad du tyckte sedan. Ibland får jag en känsla att ingen läser det jag skriver.
Kan göra ett försök, något ställe du vill att jag ska göra det på? Även om jag medger att jag bad biblioteket införskaffa dem mer för andras bruk än mitt egna.