Nekromanti Idiotisk rubrik så man måste klicka för å kolla

Asså ba. Efteratt ha spenderat dagen utvecklandes en närmare relation till naturen samt blåbärsplockararm och ha försökt hjälpa en polare med browserhijackers så ställde ja mig i duschen i hopp om att nya livskrafter och inspirationsanfall skulle komma för jag tänkte funkar det för Rising så ska det väl fundera för alla.

Fick ja nån inspiration da? Jo, det kan ni fethaja att jag fick. Men eftersom den var så jävelusel så vågade ja inte genomföra den i verkligheten utan jag droppar den som en bomb här på forumet istället.

Det va flera idéer som kom och först tänkte ja att vafan, jag gör en dogma av dem, massa små idéer och sen en simpel resulotionsprincip (om man säger det så händer de typ), men sen tänkte ja att liksom, idéerna kommer bara att uppröra folk och grejer och de är ju inte ja om ja inte är snäll och treflig.

Jaja, nog bladdrat och upplagt här är allså idéerna:

Första rollspelet spelar man intelligenta stringtroser i, och ju mörkare färg på troserna desto bättre e man och om man e bättre än nån annan så kan man säga till den att det den sade just hände inte händer och så.

I andra spelet spelar man medlemmar i Mossad som går omkring och skjuter palestinier, sen när man skjute säg en hundra så levlar man upp, och då skjuter man libaneser, sen efter en hundra såna nordkoreaner, sen iranier, och då får man atombomskraften och då kan man bomba vem man vill, och den som dödar flest oskyldiga med sin bomb vinner.

I det tredje spelar man medlemmar i KPLMR, Ung vänster och liknande som ska försöka övertala Krille och Anders Blixt att kommunister bara är snälla, missförstådda människor.

I det fjärde spelar man upprörda forumiter som försöker få dumma inlägg spärrade eller raderade.

I det femte spelar man folk som hänger på #rpgonline på IRCnet som ska ta reda på vad Daniel egentligen åt för nåt när han var ute i skogen och plockade blåbär.

Ja, de var på ett ungefär de, jag antar att folk är glada över att jag inte satt mig ner och faktiskt skrev de spelen. Nu återgår jag till mitt nya favvohak, passagen.se och ser om det finns några med cam som vill.

Johan K

Gammal & dryg
Eehh, ja ok..
Om inte anant så var det en del lite udda idéer kanske...
Fast iof, det kansek vore nått att göra ett dogmalir på de som finns på #rpgonline...

/ Johan K, som absolut undrar vad Daniel åt i blåbärsskogen,,, :gremtongue:

[H2O]

Veteran
Re: Idiotisk rubrik så man måste klicka för å koll

Mmm, där alla #rpgonline:are får superkrafter...
Förslag till lite olika färdigheter kan ju vara
Idling (Lättlärd för samtliga, givetvis)
Klistra in wrnu-länk
Klistra in osmaklig länk (Lättlärd för chrull och Yassilus) :gremgrin:

Ehm, ja, det var de jag kunde komma på rakt av.... fler förslag?

Foggmock

Myrmidon
Re: Idiotisk rubrik så man måste klicka för å koll

Jag tror inte jag har ett behov av att rollspela en chattkväll på IRC, känns som att jag får nog av det ändå...

Men alltså, vilket originalinlägg. Vilka vändningar. Vilken dramatik. Vilka idéer. Jag har bara en sak att säga.

In before the lock. :gremwink: