Nekromanti Illustratörer och sånt!

Cinq Korda

Veteran
hej!

Jag har några frågor.

1. Vem/vilka kommer att illustrera de kommande produkterna till Eon (Riddaren, Geografica Mundana, Sjöfararen, och Nekromanti & Vandöda)??

2. Är det någon mer än jag som tycker att Neogames bilder håller betydligt lägre klass än t.ex. DoD 6 eller Gondicas bilder? Jag vet att det har varit diskussioner om det här tidigare, och om jag inte minns fel var det ganska många som var missnöjda med bilderna i Eonprodukterna.

Sen att Neogames fortsätter att anlita Johan Hellervik, trots den massiva kritik som alltid dyker upp efter de moduler som han illustrerat, är för mig en gåta. (Det är absolut inget fel på Johan Hellervik, men hans bilder håller inte alls samma klass som t.ex. Alf Svensson, Peter Bergting eller Michael Gullbrandsson)

P|uT0NiUm

Swashbuckler
På punkt två, så tycker jag att alla moduler är bra illustrerade.

Förutom Joh(inget a)n Hellerviks /images/icons/wink.gif - men dem har jag inte sett på länge så neoGames kanske har tagit sitt förnuft till fånga.

Helmgast
Hellervik är en bra "serie"-illustratör och gör sig hyfsad i exempelvis Asharien&Soldarn.

Gullbrandsson är en utmärkt illustratör, titta bara i Alver -förbannelsens folk. En sann konstnär. Skulle gärna vilja veta vad det skulle kosta att köpa en snygg fantasymålning av honom.

Menar du att alla EONillustratörer håller för låg klass, eller bara Hellervik?

Vill du se sämre bilde så titta på sidan 58 i EON I/EON I deluxe. Dessutom tycker jag att Hellervik är MYCKET bättre än Kasper Knapton (no offense, men jag är ärlig).

DAKRilla

Hero
Han har minsann besudlat Consaber-modulen, och om jag inte har helt fel så är det den senaste modulen.

Helmgast
Jo!

Consaber var den sista modulen till EON I. Den har allstå samma design som EON I, den uppmärksamme EON-nörden har nog märkt att de nyaste modulerna har samma design som EON II (alltså snyggare).

Kom inte Legender & Hemligheter, Regnsynd och DFSH efter Consaber..?
EON II kom också efter Consaber (iofs även EON tärningsset och När änglar dör, men det kanske inte är lika viktigt i sammanhanget).

Cinq Korda

Veteran
Jag tycker nog att de flesta av Neogames illustratörer (med undantag av MiG när han är som bäst, och kanske Alf Svensson) håller lägre klass än de som tecknar för DoD 6 (Bergting med flera) och Gondica (Åke Rosenius). Jag vet att MiG kan göra riktigt snygga bilder, men ofta så känns bilderna lite halvfärdiga och framstressade.
Sen tycker jag att många moduler har väldigt ojämna illustrationer (t.ex. Mystik & Magi och Monster & Varelser) där vissa bilder är kanonsnygga, medans andra är snudd på värdelösa. Det här tycker jag förstör känslan och stämningen i många moduler.

Något som jag däremot gillar mycket är bilderna från Corel, mer sådana!!

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Kasper Knapton glömde jag (när jag räknade upp de där riktigt värdelösa)... men han har väl bara gjort en bild till Eon?

Undrar förresten hur ledsen Hellervik himself skulle bli om han kom till detta forum och sökte på "Hellervik" - varje gång namnet nämns har någon nåt nytt elakt att säga /images/icons/wink.gif.

Ezping Orm

Hero
Undrar förresten hur ledsen Hellervik himself skulle bli om han kom till detta forum och sökte på "Hellervik" - varje gång namnet nämns har någon nåt nytt elakt att säga .

Det är nog sant, men vi som köper Eon betalar ju trots allt pengar. Så då har man väl rätt att gnälla lite..

Legion

Warrior
Hörde av en kompis som känner en som har en syster vars kompis farbror en gång krockade med en kille som hade hört att det var en ny tecknare som skulle teckna för Vandöda.
Vet dock inte vem det är....