DoD Illustrationer som inspiration till strider?

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
2,399
Location
Marjura
Kurios och ngt lättviktig spaning/ fråga.
I flera utgåvor av DoD, t ex Trudvang, Retro m fl, så liksom myllrar det av fiender runt hjältarna i illustrationerna. I trappor, gångar, på klippsidor, monument, ja överallt ringlar, hänger, klänger sig fienderna fram. Får ibland intrycket att horderna inte bryr sig om hjältarna, utan de har något annat i siktet.
Det gäller specifikt bilder från Paul Bonner och Alvaro Tapia. Jag gillar det, men ser inte riktigt att det händer i spel.

Hur skulle ni göra för att få fram en sådan känsla rent regeltekniskt eller på annat smart sätt till nya DoD, i typ en strid?
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,529
Gör att fiendens mål inte är att döda karaktärerna utan att komma åt något annat. Om de är där för att stjäla skattkistan karaktärerna vaktar går de efter den.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,128
Location
Umeå
Spontant så tänker jag att hjältarna skyddar någonting från en numerärt överlägsen fiende. T ex omslaget till DoD6 när de slåss mot en massa skogstroll vid en grottöppning. Hjältarna har precis utfört den urgamla ritualen och öppnat porten när plötsligt trummorna börjar ljuda. Överallt väller skogstrollen fram. De vill ha den heliga spiran!
 
Top