Nekromanti Illustrationer till Eon

Qvark_UBBT

Veteran
Jag förstår inte varför Neogames inte kan hitta bättre illustratörer till sina rollspel. Allvarligt talat, det finns dåliga bilder, men de bilderna (framför allt i Consaber och Asharien och Soldarn) är verkligen under all kritik. Jag hittar bättre illustratörer på min skola, som lätt skulle illustrera gratis om det bara blev publicerat! Varför byter inte Neogames illustratörer? För allvarligt talat så drar det verkligen ned kännslan i modulerna något fruktansvärt!

Big Marco

Läskig
Varför ber du inte dem att kontakta oss isåfall?

Båda nästkommande Eon-moduler kommer illustreras av MiG, i mitt tycke den bäste illustratören av dem alla.

-Marco Behrmann
-Neogames AB

hatten

Swashbuckler
MiG Härligt härligt en av mina favoriter....

Fast helt dåliga var inte bilderna i Consaber, Asharien & Soldarn.
A&S hade på många bilder en retfull känsla av EJ Eon men några bilder var riktigt bra tycker i alla fall jag...
Consaber var rakt på sak hade rätt känsla men var inte fullt så snygg som den kunde ha varit men i alla fall bättre än Asharien & Soldarn..

Hur som helst enligt mig får både Consaber, Asharien&Soldern godkänd vad gäller illustrationer..
MEN de får MVG+ vad gäller inehåll.....

Så poängen är MiG eller vilken konstnär ni nu tar struntar jag i så länge det inte är den som kladdat i monsterboken eran.. *ryser* rita vattenfolkets simfenor FEL VÄG *mutter* enda sättet de hade kunnat simma med fenor placerade i den vinkeln är att gå i spegat sen föra ihop benen och ut i spegat...

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>

Glacius

Veteran
Problemet med illustrationerna i Eon är inte, som jag ser det, bristande kvalitet. Jag tycker att MiG är en förträfflig illustratör. Det jag däremot stör mig på en liten smula är att stilen på illustrationerna ofta är väldigt inkonsekvent, jag kan inte tala för precis alla moduler, men åtminstone regelboken och en hel del moduler lider av detta syndrom.
Det jag menar är alltså att stilen, stuket, kalla det vad ni vill, på illustrationerna är så oerhört varierande.
En annan sak som också irriterat mig är att en del illustrationer verkar en smula malplacerade... Ofta har illustrationerna, till synes, inget att göra med det som omnämns i texten på sidan. (Inte sidan före eller efter heller, för den delen.)

/Max