Nekromanti Illustrationsidéer till Oskrivna blad

Genesis

Ni dés ni maître
Så jag har gjort en hel massa illustrationer till Oskrivna blad. Jag tänker göra ännu fler. Jag skall fanimej överösa boken med illustrationer. Och de skall vara inspirerande. Man skall titta på dem och tänka "Oj! Det där vill jag spela!". Illustrationerna har jag visat förut, men istället för att länka till det inlägget så slänger jag upp ett smakprov till för att visa hur stilen ser ut:

Jag har gjort följande bilder:

En utomjording i ett flygande tefat och en man som pekar på den
En tentakelmonstrositet som kommer ut ut en dörr och sträcker sig mot en man med en Luger och hatt
En fet man som diskuterar med en dam i 1800-talsstuk
En cowboy som är redo att dra
En drottning som blir kysst på handen av en knäböjande man
En galen vetenskapsman med ett monster och en puckelryggig dvärg
En space-marine-snubbe
Tre ninjor som ninjar sig
En Red Sonya-brud med en massa monster runt sig
En riddare och en drake
En jätterobot i en stad
En rock n' roll-snubbe som lirar på sin elgitarr
Ett skepp som närmar sig en strand med en inföding som blåser i ett horn
En siluett av en man i kostym och glasögon (lätt skurkaktig)
En kortväxt, skäggig typ och en steampunk-maskin
En superhjälte och en skurk
En swashbuckler-yngling som slåss mot en knekt i en trappa
En SWAT-soldat som virar ned sig i ett rep
En jättevåg som ser ut som ett monster som rasar mot en fantasy-aktig stad

Jag är inte säker på om alla skall användas, dock (ju fler bilder jag gör, desto mer selektiv kan jag vara när det gäller kvalitet). Vad jag vill ha nu är tips på fräcka grejor som jag kan göra bilder på. Rollspelsklichéer funkar, men även udda grejor som får en att tänka "Vad är det där egentligen?" och inspirerar på det viset. Hit me with your crazy mojo!

terje

xenomorf mystiker
Vad jag vill ha nu är tips på fräcka grejor som jag kan göra bilder på. Rollspelsklichéer funkar, men även udda grejor som får en att tänka "Vad är det där egentligen?" och inspirerar på det viset. Hit me with your crazy mojo!
Jag gillar verkligen dina bilder. Dom är så suggestiva och inspirerande! :gremsmile:

Hm, vad finns det för saker man kan ha på bild?
Farkoster. Du har inte nämnt någon :zeppelinare:, eller varför inte ett rymdskepp? En biljakt?
Coola byggnader - stadssilhuett och slott har du ju redan, men kanske kan du ha med nått orientaliskt som pyramider, lökkupoler och minareter (med en flygande matta i skyn), eller en rymdstation i bana runt en gasjätte?
Du har ju täckt in en hel del genrer, men kanske cyberpunk (t.ex. en hackertjej som kopplar upp sig mot nätet) eller sjukhusdrama (ett kritiskt ögonblick i en operationssal) kan vara nått?

Marukusu

Hero
Spontant några coola grejer jag själv skulle vara intresserad av att se som illustrationer i ett rollspel:

En ziggurat.

En egyptisk farao/adelsman som skjuter ner horder av fiender från en stridsvagn.

Två riddare som chargar mot varandra med lansar i ett tornerspel. Alternativt en riddare som chargar med lans mot en drake/äckligt monster.

Människooffer. Kan kombineras med ziggurat.

Ett fält med hängda, pålspetsade och steglade människor (medeltida avrättningsplats, m.a.o.). Alternativt ett medeltida slagfält alldeles efter en strid (stort fält med lik, stela händer med spretande fingrar som sticker upp, trasiga spjut, svärd och pilar... kanske soldater ur den segrande sidan som går runt och sticker ihjäl alla skadade).

Gatuscen från Qing-kina. Män med långa flätor, rickshaws, bärstolar, långa pipor, pagoder.

En knäsittande samuraj som begår seppuku med en sekundant som står brevid med katana i högsta hugg, med knotiga körsbärsträd som fäller sina blomblad i bakgrunden. ("Vad är det där egentligen?").

Genesis

Ni dés ni maître
Bara för att visa att jag tar folks förslag på allvar: här kommer en hackertjej!

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Kille med stort taggigt hår samt ännu större svärd.
Kyrkogård med zombies som drar sig upp ur gravar (om det går att göra utan att det blir för klyddigt).
Perukförsedd domare bakom pulpet, möjligen även med andra deltagare i rättegången.
Älva/skogsrå (stora spetsiga öron, svans, etc) i skogsmiljö.
Gladiatorer (svärdssnubbe mot treuddssnubbe).
Bål med häxa/kättare på, ackompanjerat av häxjägare/inkvisitör (den förstnämnda har bättre hatt för att synas i silhuett).
Jonglör och styltgångare, cirkustält.
Lokomotiv med hukad, pistolförsedd mansgestalt ovanpå.

Sodivra

Champion
Rollspelsklichéer funkar, men även udda grejor som får en att tänka "Vad är det där egentligen?" och inspirerar på det viset. Hit me with your crazy mojo!
Jag vet inte om det är så udda, men jag försöker erbjuda lite alternativ till rollspelsklyschorna iallafall.

<ul type="square">
[*]En man i rock och hög hatt vars rock övergår i flammor eller tentakler. Alla älskar sånt.
[*]Vikingalångskepp, siluetter med spjut står i den.
[*]Gotisk krigare hoppar över elden med sin häst, Nibelungenstyle
[*]Kaniner med gevär eller andra furries.
[*]Femme fatale med derringer
[*]Man med cigarr i munnen och pokerhand (Jag tänker på den här)
[*]Varulv som ylar mot fullmånen
[*]Man med läderrock på en taket till en skyskrapa
[*]Modern skyline
[*]Man eller kvinna på väg ut genom dörren med resväska, med sin respektive sittandes gråtandes med huvudet i händerna på en stol, vänd bort därifrån
[*]En modern rymdfärja startklar
[*]Vaktkur med vägbom och vakt i pälsmössa med AK. Raketbas eller betongkomplex i bakgrunden?
[*]Betongvägg med tagg på. Skate:are.
[/list]

Hjalle

Swashbuckler
Tufft!

<ul type="square">
[*]En enbent vetenskapsman med håret åt alla håll som frenetiskt skuttar fram på en krycka och har något vansinnigt i blicken.
[*]En guldögd köpman med turban, skägg, kroknäsa och ett hemlighetsfullt orientaliskt leende, som uppvisar en ädelsten av något slag - om man tittar noga, ser man att en liten demon är innesluten i den.
[*]Ett stormande hav, kanske med en förtvivlat kämpande båt på. I molnen kan man skönja ett vilt ansikte - en grym stormgud, månne?
[*]Två gamla apor som spelar schack.
[*]En maffiaboss som röker cigarr bakom ett skrivbord. Maffiabossen ifråga är en faun.
[*]En döende drake, som flämtande och med tårfyllda ögon känner hur livet rinner ur dess kropp.
[*]En robot som sitter och super på någon sjaskig hamnsylta. Man ska se på honom att han är rätt drucken. Ånga pyser ut ur ena örat.
[*]En barbar som vrålande lyfter ett trollhuvud med långa slemmiga hårtestar mot himmelen. Barbarens ena arm är dock avsliten, och blodet rinner från den.
[*]En sliten regeringsbyggnad av något slag. Från balkongen har en man hängt sig.
[*]En riddare som sitter i sadeln på sin stolta springare. Saknar dock huvud. Kanske ser man det ligga vid hästens fötter.
[/list]

-Hjalle, vad är det med mig och avhuggna lemmar idag?

Genesis

Ni dés ni maître
Naturligtvis! [ANT]

Att jag inte tänkte på det! Naturligtvis måste Ludo Kesh vara med!