Nekromanti Improvisatör

Tribble

Veteran
Det var länge sedan jag gjorde en RP, men nu är det dags. Jag slog slagen för oberoende magiker och tänker välja improvisatör. Trist är dock att man bara skall ha en alstra. Efter genomgång av listan har jag kommit fram till att 5 olika alstra är det jag vill ha. Jag borde väl kunna använda mina Valfria enheter för att köpa dessa, eller finns det någon begränsning för hur många alstra en magiker/improvisatör får ha? Jag tänkte höra vilka effekter som är mest praktiska att ha som improvisatör, men det kommer Ni nog att föreslå ändå :gremwink: Jag kommer nog inte att få igenom att lägga effekter som beröring och avstånd, så olära är borta ur leken.

Martin Eriksson

Veteran
Läs ett inlägg som GrotttrolletNaug gjorde för ett tag sedan....där stod det bra om extemporärer.

Annars så ska man nog satsa på att ha FV 13 i att alstra ataxatropi och sen så många andra alstrafärdigheter med FV 10 som möjligt. En improvisatör måste ha många alstrafärdigheter eftersom att han inte får transformera.

Í övrigt så ska man helst ha FV 15 i Besvärjelse och ett högt FV i magiförnimmelse också.

Om jag skulle välja Alstrafärdigheter så skulle ja, förutom ataxatropi som är allra viktigast, också ha FV 10 i biotropi, fototropi, geotropi, pneumotropi och psykotropi.

Dom effekter man ska välja beror på om man vill göra ont eller om man vill vara häftig. Men det är bra att ha alla ataxatropisak effekter som ändrar varaktighet och avstånd i grund.

Helmgast
Dom effekter man ska välja beror på om man vill göra ont eller om man vill vara häftig.
Man kan även ha magi av praktiska skäl, som exempelvis rena vatten, eller städa. Finns fler anledningar.

Tribble

Veteran
Just det, rena vatten och städa är faktiskt de två första effekterna som jag redan har valt. Men det visar sig att ingen annan i spelargruppen kommer att ha några direkta vapenfärdigheter, så risken är att jag måste ha någon attackspell. Frågan är om det finns någon riktigt koboldig besvärjelse man kan utnyttja, tänk dock på att jag antagligen inte kan få igenom någon möjlighet att utöka räckvidd (från personlig etc). Olära är därmed säkerligen borta ur diskussionen.