Nekromanti Improvisation - räckvidd

Moghadein

Veteran
En improviserad effekt träder i kraft omedelbart. Jag antar att den då måste göra detta på ett lämpligt mål, tex besjälad varelse för effekten chock. Vad händer då när magikern väver vidare och lägger till avstånd för att skicka chock mot en fiende längre bort. Måste han lägga chock på någon innan han kan skicka den vidare då avstånd lagts till? Detta skulle isåfall innebära att två personer utsatts för chock fast att endast en chock-effekt vävts med ett filament.

Det roliga med detta vore att det kan förklara effekterna som tjejen i Romans böcker kastar mot dumdrakarna, dvs eldbollarna som tar flera mål. Det skulle kunna varit ett eldklot som utökas med en ny avstånds effekt , om och om och om igen.
Med lite fantasi kan magi göras grymt brutalt.

Vapenbärare Moghadein - Som aldrig fick svar på varför Skärpa kan göras provisorisk men inte Kross.

Ezzy

Warrior
:C) det är roligare med effekter som "döda" som är personliga... inte roligt ifall dom träder i kraft direkt... kolla på krilles hemsida(eon klursisarna) där har han skrivit ner en effekt som heter "den tomma effekten"(ellernåt) å bara ser till så att effekterna hålls kvar... tror jag... :CI jag ju ha fått nått om bakhanden eller nått. :Cþ :C)

Baron Marak

Swordsman
Då magikern lägger avstånd med hjälp av improvisation så kommer det att vävas effekten avstånd för sig. Så vad ska det vara bra för? Det är inte bra till någonting alls.
Vad som krävs för att ge en improviserad besvärjelse effekten avstånd på ett effektivt sätt är den tomma effekten. Den låter dig väva ett flertal effekter och låta dem påverka varandra innan du släpper iväg den improviserade besvärjelsen.
Däremot något som är möjligt för att få eld att påverka flera mål skulle vara att lägga effekten "Rörelse" på eldklotet i efterhand. Men det rör sig långsamt och skulle endast fungera i en byggnad för att ge effekt. Annars så springer man lätt ifrån eldklotet.
Hoppas nu detta räcker som svar. Annars så kan jag räta ut eventuella kvarvarande frågetecknen.

inte

Veteran
Men det rör sig långsamt och skulle endast fungera i en byggnad för att ge effekt. Annars så springer man lätt ifrån eldklotet.
Eller om man använder den på en enhet stående i tät formation. Specielt om dom har otympliga vapen som t.ex. pikar. Då för ni se mycket knuffade och mycket död. = )

Drakvrede

Swordsman
Enkel lösning...

En improviserad effekt träder i kraft omedelbart.
Mycket enkel lösning på problemet - en improviserad effekt träder inte i kraft förrän alla effekter i improvisationen är färdigvävda, d.v.s. det gamla hederliga "ingenting ingenting allt på en gång"-fenomenet. Vill minnas att det oxå kallas Ketschup-effekten. :gremgrin: Med andra ord, ignorera det där med att improviserade effekter startar omedelbums, så löser sig problemet av sig själv.
:gremcool: