Nekromanti In a hole in the ground there lived a hobbit

entomophobiac

Low Prep High Play
Jag gillar historien om den här meningen, där Tolkien sägs ha skrivit den på jobbet och lagt den i en byrålåda under åratal innan han slutligen hittade den igen och skrev The Hobbit. Vet inte om det faktiskt var så, men jag gillar historien ändå.

För det finns något magiskt med enkla meningar som kan måla upp större bilder. Jag har flera evighetsprojekt där jag försökt göra samma sak, fast medvetet—vilket antagligen gör att magin försvinner. Ofta blir det bara torra sluglines av det istället... Men here goes!

A starship spy in a cold war galaxy.

Ett framtida kungamord i den globala svenska stormakten.

Costers hemlösa barn infiltrerar adeln.

Sju sekunder. (Fyra StuG och en Scho-Ka-Kola; baserat på ett meddelande som spelades på loop i slutskedet av slaget om Stalingrad; scenariot hette länge Sju sekunder.)

Endast de som tvingats öga mot öga med sanningen och lärt sig hantera ett livslångt utanförskap klarar att jaga avgrundens vidunder. (Best började som någon sorts The Witcher/Cthulhu/Lamentations of the Flame Princess-hopkok.)

De här är från mina favoritevighetsprojekt, och tja, ett av dem ett arrangerat GothCon-scenario.

Har ni några byrålådsummeringar på lager?

Tant Ragnar

Gamle usling
"Sebastian cornelius van träskmuule var trött, utmattad in till själen.

All vrede, ärelystnad och hänsynslöshet hade runnit ur honom under årens gång.

Djupt i hans inre glödde dock fortfarande en enveten gnista som en sista gång skulle flamma upp i en rasande brand"

Introduktion av en karaktär till min tolkning av Chronopia.

Tant Ragnar

Gamle usling
Fick lite feeling på grund av denna tråd och knåpade ihop ytterligare tre karaktärsintroduktioner till Chronopia:

2 "Grôchs liv hade plötsligt givits ett mål och en mening efter sju tomma år i staden"

3 "Alla ting var inordnade i prydliga fack. Endast ett ärende kvarstod, markerat med rött bläck i SanTsans läderinbundna bok"

4 "Knekt Kornelia Träskmuules bärsärkraseri i strid var ett alltför otillräckligt utlopp för hennes uppdämda vrede. Snart nog skulle alla fördämningar brista."