Nekromanti Inaktiv spelare söker hjälp...

eoz

Veteran
Nu sitter jag här... Tänker tillbaka på de gamla goda dagarna... de dagar då jag köpte Eon 1... Det var mitt första rollspel... Så älskat... Nu undrar jag nu... Hur får man livet tillbaka i det? jag älskar det fortfarande, och jag spelar en del (mest spelledare)... Det känns bara somm att jag har been there done that... Nu undrar jag om någon har något bra äventyr, eller någon idé på hur man blåser livet i sitt spelande igen... Nu spelar jag Vampire, för att lufta eon lite...

Krille

Super Moderator
Grejen med de gamla dagarna är att Eon var nytt. Ska du få tillbaka de gamla dagarna så krävs mer eller mindre att du nollställer dig. Det näst bästa alternativet är att prova något nytt, dvs ett annat spel, en annan spelstil... något nytt, helt enkelt.

Naturligtvis så har jag några förslag...

eoz

Veteran
Ja men det är inte det bara... Det är bara det att jag känner mig som om jag gjort så mycket, och har slut på ideer... jag behöver helt enkelt lite inspiration!

DarkMystic

Swordsman
Inspiration...

Köp nekromantik och vandöda. Vår spelgrupp blev helt gott som ny när vi köpte den.

/DarkMystic som vet att livet som rollspelare kan vara hård...

Hamsterbane

Veteran
Spela en radikalt annorlunda kampanj än de du hittills spelat. Ett bra sätt för att åstadkomma det är att SL (eller SL i samråd med spelarna) när man börjar styr mycket hårt vilka rollpersonerna ska vara.

Om man spelar rollspel med en och samma spelgrupp under flera år är det nog lätt att alla spelare mejslar ut en favorittyp av karaktär, kanske "Ljusets Kraggssvärdssvingande Förkämpe" eller "Den Intrigmakande Politikern med 22 i Övertala" eller nåt liknande, och det vi gjorde sist vi började en ny kampanj var att försöka fundera ut precis vilken sorts kampanj/rollpersoner som vi alltid brukade ha. När vi fastställt det satte vi igång med att försöka fundera ut vad man kunde använda för rollpersoner istället som skiljer sig så mycket som möjligt från standarden, och resultatet blev tre unga bondbröder från Soldarns inre.

Annars brukar ett bra knep vara att byta spelledare. Om man inte alltid kör med samma SL i alla kampanjer är det nog ett bra sätt att få friskt blod i spelandet...

Johan K

Gammal & dryg
Som många andra säger, testa gjärna nått anat spel.
Jag kan rekomendera aDoD6, ett mycket schysst spel som gav mig en rejäl nytännig & ännu trevligare var det när jag sl:ade Vildhjarta.. gav mig en ännu mer boost att lira !