Nekromanti Inbördeskrig i Soldarn

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,450
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Om du ska spela en sådan kampanj så rekomenderar jag att du SKA bestämma slutet... Få spelarna att tro att de påverkar. Eller så låter du spelarna vara inblandade i mindre saker i bakgrunden av de stora slagen i kriget.

Tzimisce
 

nicole

Warrior
Joined
19 Nov 2002
Messages
218
Location
Göteborg
Ett inbördeskrig som brutit ut är något väldigt stort. Frågan är om man lyckas ro det i land innan man tröttnar, ett krig kan ju pågå i flera år. Ett hotande inbördeskrig är en annan sak...Där kan man låta rollpersonerna kämpa för att avstyra...

Jag märker att jag låter som en gnälltant. Om du drar igång ett krig är jag väldigt nyfiken på hur det går *spetsar till öronen*
 

Alchas

Veteran
Joined
6 May 2003
Messages
11
Rekommenderat och rekommenderat... Det blir en jävla massa jobb om du ska göra det på ett snyggt sätt. Huruvida du ska bestämma slutet eller inte så har väl inte speciellt mycket val eller?
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,212
Location
Stockholm
Det mest intressanta med inbördeskrig enlighet mig är nog om du låter en av spelarna vara en Adleman med förläning och låta de övriga vara bröder/riddare/hustru/barn (om länsherren är tillräckligt gammal) och rådgivare till honom. Alltså att RP (och deras ätt) är en egen spelare i det politiska spelat som agerar för sina egna intressen, istället för lakejer för någon annan som är vanligast.
Inbördeskrig öppnar många möjligheter för elakt spel och intrigerande, speciellt om ätten har en position där det finns legala och praktiska möjligheter att själv välja vilken sida man vill stödja, kanske även ändra sig och byta sida om situationen finns. Det finns också stora vinster att göra då förlorarnas gods och läns går över till de som stod på den segrande sidan. Ett högriskspel, mycket att vinna, allt att förlora…

Man skulle nog kunna säga att man spelar ätten/familjen som helhet i stor utsträckning. Dör någon så finns det alltid någon annan släkting som kan ta hans plats (så att ha 2-3 reserv RP per spelare kanske inte är en dum idé).

Spelar just nu en kampanj i "Drunok*" på det här temat, mycket lyckat.

* Vi har skrivit om Drunok fullständig, i våran värld påminner det mest om det medeltida Ungern och Polen.
 
Top