Nekromanti Inbox

walium

Ganska töntig, faktiskt
Hur många meddelanden kan man ha i sin inbox? Påverkar antalet på något sätt hastighet när man loggat in?

Gardener

Champion
Man kan ha hur många som helst, men eftersom det inte finns något sätt att sortera dem i foldrar så blir listan lång och jobbigt att ladda efter ett tag. Jag har några hundra meddelanden och det blir lite segt att lista ibland.

Det bör inte påverka inloggningen på något sätt, att kolla antalet PM i databasen för att visa på kontrollpanelen tar lika lång tid oavsett hur många det är. Jag har dock inte kollat om systemet gör någon extra beräkning eller något dumt, men jag skulle bli förvånad om så är fallet.

Rickard

Urverk speldesign
", men eftersom det inte finns något sätt att sortera dem i foldrar så blir listan lång och jobbigt att ladda efter ett tag."
Hade faktiskt tänkt att föreslå detta men när du ändå har lagt märke till det så behöver jag väl knappast föreslå det..

/[color:448800]Han</font color=448800> som brukar vilja sortera in det mesta i datorfilsväg

Gardener

Champion
Jag vet inte hur många som har så många PM att det är värt att fixa foldersortering av dem, det krävs ju en del jobb för att få det att fungera. Det är ju färre PM:s i databasen än vad jag har i min privata mailkorg.

Men jag skulle ju själv tycka att det var ett mycket trevligt tillägg till PM-funktionen. Dock inte så mycket att jag lägger ner en bunt med timmar bara för att jag själv ska få slippa så lång PM-lista.