Basenanji
Postd20modernist
- Joined
- 4 Nov 2002
- Messages
- 9,296
1. Jag anser att bybosidan normalt sett sällan behöver buffasReagerade på punkt 2; varför skulle det vara så orimligt att byn förstärkts denna gång?
Det finns ju många varianter hit å dit som kan gälla och SL och andra dryftar ju specialförmågor…
…ett snetänk till Basse…
2. Min övertygelse är att WRNU-byn redan från början är väldigt stark
3. OM vi har 8 spelare varav två har powerroller (siare, väktare), två är ulvar så borde resten vara vaniljbybor:
Deltagare1 Siare
Deltagare2 Väktare
Deltagare3 Ulv1
Deltagare4 Ulv2
Deltagare5 Vaniljbybo
Deltagare6 Vaniljbybo
Deltagare7 Vaniljbybo
Deltagare8 Vaniljbybo
4. Då kan spelet ta slut redan efter två rundor, men:
4.1 Det behöver inte vara dåligt väl? Jag tex tycker att det är helt ok med korta partier
4.2 Jag anser att det är ganska lätt att som oerfaren varulvsspelarrangör överse med den här typen av designeffekter
4.3 Jag utgår från att Martin inte är erfaren (sorry Martin, ta inte illa upp!)
5. Jag är ganska skeptisk till att ha med förmågor i spel och tycker att det är roligt med klassiska upplägg - vilket kan påverka min analys av det här spelet.6. Jag kan förstås ha helt fel. Martin kanske älskar att designa varulvsspel och har i det här spelet hittat på ett helt crazy spel. Inget i mitt roll-PM antyder det dock.