Mycket kul! Lite lösa tankar:
Svårt att vinna för byn?
Kanske var det här upplägget ganska svårt att vinna för byn eftersom det fanns ganska lite som pekade på värvning/infektion. Sedan, utan att vara särskilt bra på mekanik, så tycker jag mig uppfatta att det kan bli tre chippade spelare ganska tidigt i spelet (Ulven chippar en person, siaren siar hjärntvättad=tre chippade). Å andra sidan kunde den enda ulven röstas ut och då hade byn vunnit redan i R2.
Coolt tema som kanske kunde använts mer?
Jag gillade settingen och grundidén. Kunde den använts mer? Jag tyckte också att det var lite svårnavigerat med blandningen av vad jag uppfattade som X-COM-influenser (UFO:n mm) och Tales of the Loop (1993, svågerpolitik, ...).
@Martin3 tex?
Byn behöver att alla hjälper till!
Med
stor respekt för allas krångliga livspussel och att vi alla kanske inte går igång på att sitta och F5:a sidan "Varuvsspel" 24h/7d så tycker jag att det blev tydligt vilken betydelse aktivt spel har för byns chanser att klara sig. Jag tyckte som ulv att det var jätteskönt att inte Xyas och Larsson gick på mig hårdare och slapp undan ganska mycket stress. Men jag tycker mig också se hur viktigt det är att få något att jobba med i analysen av de andra spelarna.
Även om man inte tycker sig ha så mycket att ge så är det värdefullt att man försöker. Då blir det tydligare att man oavsett kvalitén på ens poster faktiskt vill hitta ulvar eller förstå spelet.
Men som sagt: med stor respekt för att viktigare saker kommer mellan och för att vi alla är olika engagerade i spelet.
Tack alla för spännande spel!