Nekromanti Indiandödare...

Kanturi

Swordsman
I ett litet äventyr för en spelare som har en kavallerist och skulle döda indianer som hade intagit en liten gruvstad. Kavallresiten dödar 7st indianer och skadar ett par också. Han får 21 i "godhetsrykte" som jag kallar det, eftersom att man får en del minus när man skadar och dödar folk och det betyder att han är illa ansedd... men det är ju hans jobb at döda indianer och skydda nybyggare, hur ska detta ryktesdilemma ändras?

Storuggla

Champion
"Han får 21 i "godhetsrykte" som jag kallar det, eftersom att man får en del minus när man skadar och dödar folk och det betyder att han är illa ansedd... men det är ju hans jobb at döda indianer och skydda nybyggare, hur ska detta ryktesdilemma ändras?"

Tja, på rak arm skulle jag säga att man inte kan få negativt rykte för att man gör sitt jobb. Alltså, Sgt O'Reilley mejjar ner femtio indianer med sin gatling när han skyddar sitt fort. Men han gör ju bara det som samhället förväntar sig att han skall göra. Det är ju krig, ungefär.

Storuggla, Minns Alamo

Kanturi

Swordsman
Man kanske kan säga att om man dödar en indian (förutsatt att man inte själv är indian) så gills det som om man dödar en person med rykte AVSKUM eller nåt...

Storuggla

Champion
"Man kanske kan säga att om man dödar en indian (förutsatt att man inte själv är indian) så gills det som om man dödar en person med rykte AVSKUM eller nåt..."

Umm.. sorgligt men sant? Ja, det verkar nästan korrekt. Kavalleriet är ju respekterade typer.

Storuggla, ät inte hästarna