Rising
Vila i frid
Re: Det är inte logik
Jag tycker: Den ene av de två ovanstående såldes inte huvudsakligen i affärer där det också fanns rollspelsböcker som kunde locka nybörjare. Den ene av de två ovanstående talades det inte om i särskilda speltidningar som också skrev om rollspel eller hade stor andel rollspelsannonser. Den ene av de två ovanstående drog inte med sig massor av människor till spelkonvent där det också spelades rollspel och där spelare av de två olika hobbyarna kom i samspråk med varandra. I rest my case.
Så om vi skall lägga skulden på antingen Magic eller den digitala underhållningen, var skall vi titta?Och efter det kom inte rollspels igång igen. På grund av Magic och den rasande utvecklingen inom digital underhållning.
Jag tycker: Den ene av de två ovanstående såldes inte huvudsakligen i affärer där det också fanns rollspelsböcker som kunde locka nybörjare. Den ene av de två ovanstående talades det inte om i särskilda speltidningar som också skrev om rollspel eller hade stor andel rollspelsannonser. Den ene av de två ovanstående drog inte med sig massor av människor till spelkonvent där det också spelades rollspel och där spelare av de två olika hobbyarna kom i samspråk med varandra. I rest my case.
Du skrev ju att problemet med Magic var att spelbuikerna tjänade mer pengar på dem än vad de gjorde på rollspel. Den nedgående trenden i rollspelsförsäljning fanns ju redan där; hade det inte varit för Magic så hade spelbutikerna tvingats lägga ner helt och hållet. Det är ju inget problem för rollspelen att Magic sålde bra. Problemet var att rollspelen sålde dåligt. Men tack vare Magic så klarade sig även rollspelen bättre än vad de annars hade gjort. Jag slår vad om att rollspelsförsäljningen sjönk ännu mer när Magicintresset sjönk - vilket i så fall skulle bevisa att Magic inte var boven i dramat, utan tvärtom att det var den sista livlinan rollspelshobbyn hade att klamra sig fast vid.Jag har väl så vitt jag kan läsa mina inlägg inte påstått att det är BÄTTRE för hobbyn att rollspelsmarknaden gått ner.