Utöver kloka saker som redan sagts så lägger jag till: Jag ser två olika saker i det trådstarten säger. Å ena sidan att det är mer surr om "indiespel" i sammanhang som på forumet här. Å andra sidan att fler "indiespel" ges ut och hamnar som fysiska böcker i bokhyllor och spelbutiker.
När det gäller det första ska man som sagt inte glömma att vi är en klick här, en klick där fördelningen av smak och preferenser förmodligen är rätt så långt ifrån representativ för sveriges rollspelare. Också inom forumet behöver det inte stå någon proportion mellan hur många som gillar en viss grej och hur mycket det pratas om den. Ju.
När det gäller det andra, med publiceringen, så lär det väl vara väldigt mycket en följd av teknologins utveckling. Nu, till skillnad från för något decennium sen, så har man ju helt andra praktiska möjligheter att faktiskt ge ut sitt hemmapul och få ut det i större eller mindre skala. Plus att forum som det här gör att det är lättare att dels hålla spåret, när man har känslan av att folk är nyfikna på det man gör, och dels kan få rätt bra feedback under resans gång.
Äh, självklarheter. Men ändå, nu tänker jag inte radera det när jag väl har skrivit det.