Nekromanti Indieflum

Lukas

Mannen i Gult
Efter gårdagens Dancon så har jag beslutat att jag vill börja spela mer Indieflum spel(sjätte inseglet, utpost, AW och liknande).

Problemet är att mina nuvarande spelgrupper inte är intresserade av de typen av spel.
så jag söker nu spelare som spelar sådana spel i stockholms området och som skulle kunna tänka sig att spela med mig ca en gång i månaden.

Genesis

Ni dés ni maître
Jag bor inte i Stockholmsområdet, men från och med 11 april bor jag i Örebro, precis vid Centralstationen. Okej, det är två och en halv timmes tågresa från Stockholm, men har du vägarna förbi så är du alltid välkommen vid mitt spelbord!

morkbollen_UBBT

Warrior
Jag är också sugen på att testa mer indieflum och min spelargrupp är lite dålig på att träffas så jag är definitivt intresserad av att spela mer. :gremsmile:

Doomhamster

Swordsman
Lukas said:
Linköping och Örebro, Varför bor alla i hålor?
Fråga inte mig! Jag hade gärna velat födas nånstans lite mer intressant, men nu blev det inte så...

Får mig att undra om det kunde funka med indieflummande över forum, dock?

Christoffer

It's all pig.
TheSod said:
Lukas said:
Linköping och Örebro, Varför bor alla i hålor?
Fråga inte mig! Jag hade gärna velat födas nånstans lite mer intressant, men nu blev det inte så...

Får mig att undra om det kunde funka med indieflummande över forum, dock?
Fungerar mycket bra. Spelat Apocalypse World med stor framgång, likaså Burning Wheel, Trollbabe, Grey Ranks m.fl.

Det enda som är rätt kasst är att man behöver ett gäng spelare som vill samma sak, på samma sätt och inte tappar peppen om tempot varierar...

Men, hitta rätt och det är grymt!

Doomhamster

Swordsman
Poppe - det är väl å andra sidan bara en lite extremare variant av vad man ALLTID behöver om man spelar indie? Och oftast om man spelar trad, för den delen.

Christoffer

It's all pig.
TheSod said:
Poppe - det är väl å andra sidan bara en lite extremare variant av vad man ALLTID behöver om man spelar indie? Och oftast om man spelar trad, för den delen.
Absolut, dock är då oftast problemet mellan spelmöten, när det sker över forum handlar det om mellan tärningarna rullar, mellan vad min karaktär säger och din karaktär svarar osv. Döden kan komma snabbt och när som helst. Det räcker att en tenta kräver någons uppmärksamhet en vecka så riskerar allt att tippa över ända om man inte är bra på att gå ur och in i peppen lite som omständigheterna kräver.

Men jag kan rekommendera det, varmt.

Lukas

Mannen i Gult
Hmm över forum skulle kanske funka.
men som dyslektiker så skulle jag föredra att träffas i verkligheten.

men bättre över forum än inte alls.

Doomhamster

Swordsman
Lukas said:
Hmm över forum skulle kanske funka.
men som dyslektiker så skulle jag föredra att träffas i verkligheten.

men bättre över forum än inte alls.
Skype? Det skulle å andra sidan bli svårt för mig, jag hatar att prata i telefon av nån för mig fördold anledning.

Ram

Skev
Tkullander said:
Jag tycker det där indieflummandet börjar påminna om någon typ av zombiesmitta...! :gremwink:
Äh, det är lite som en influensa. Seg och irriterande men den går över. :gremwink:

hakanlo

Hero
Jag skulle vilja anmäla intresse! Min egen spelgrupp är en smula... splittrad just nu, och jag har lite svårt att få till den riktiga gnistan för de tradspel vi vanligen ägnar oss åt. Ambitionsnivån ca 1 gång i månaden, som du skriver, känns också ganska rimlig.

/Håkan, söder om söder

Lukas

Mannen i Gult
Jag tror att man kan få ihop något på tre stycken så jag skickar ett PM till er två som sagt något.

fler får gärna anmäla intresse om det finns