Nekromanti Indierummet på SydCon?

Max Raven

T12-kultist
Snackade lite med Genesis om det här på GothCon och funderade på hur det är med indierum på SydCon*.

Jag tror att det skulle kunna vara en god idé, men har lite dålig koll på vilka som skulle kunna driva det. Jag själv är på SydCon varje år och kan givetvis dra mitt strå till stacken för ett indierum. Just nu är det hela mest en fundering, och jag vet inte hur det ser ut med SydCon i år, men vad tycker ni?

*SydCon, för er som inte vet, är ett konvent som funnits ett par årtionden (med något uppehåll). Oftast har det varit i augusti (som förra årets) men det har flyttats runt en del. Det hade back in the days en stark rollspelsnärvaro, men numera är det mindre av den varan.

Ymir

Liten kantbaron
Sydcon förra året hade en hel del rollspel, och jag tror det finns intresse även i år, men jag vet inte, Sydcon brukar ha sjukt ångestskapande lokaler, inte riktigt my favorite kind of rollspelsmiljö. Många på Spelens hus i Malmö är iaf intresserade av Sydcon i olika bemärkelser, men åker jag själv dit är det antingen för att dema Infinity, eller för att sitta i Helmgast-butik, skulle jag gissa.

Edit: Jag ska höra mig för på Spelens hus ang. statusen på Sydcon, återkommer med info.

Edit igen: Jag kan givetvis överväga att hjälpa till på ett hörn med ett eventuellt indie-rum.

Nässe

Myrmidon
Jag skulle kunna tänka mig att vara med och ordna ett indierum på sydcon. Har aldrig varit på ett, men det borde ju inte spela någon roll.

Max Raven

T12-kultist
Hej igen!

Det verkar som att det blir ett SydCon igen i år:
https://www.facebook.com/sydcon1/posts/937739566283190
1: Det verkar som att det blir lite mindre lokaler i år.

2: Har vi några som kan tänka sig att hänga på att arra ett indierum? Jag bidrar gärna med ett par spel och kan ge några handtag, men kan inte garantera att jag kan vara med under hela/stora delar av konventet.

3: Spel jag har f n: Panty Explosion, GxB, Medan Världen Går Under, Nostalgi. Kommer antagligen ha Fiasco vid tillfället, sedan har vi förstås utskrivna indiespel. Har folk förslag/andra spel de kan ta med?

Cissi

Up to no good.
För mig som inte lyckas läsa mig till var sydcon går av stapeln, var, hur, när?

Genesis

Ni dés ni maître
Jag är inte så förtjust i själva arrandet, men det är nog inte omöjligt att jag kan dyka upp och lira järnet. Speciellt om det finns en massa andra intressanta forumiter där. Att få en chans att spela med Nässe är ju värt tågbiljetten bara det.

Max Raven

T12-kultist
Genesis;n101962 said:
Jag är inte så förtjust i själva arrandet, men det är nog inte omöjligt att jag kan dyka upp och lira järnet. Speciellt om det finns en massa andra intressanta forumiter där. Att få en chans att spela med Nässe är ju värt tågbiljetten bara det.
Jag skulle kunna försöka mig på att arra, om jag får lite pointers och vi kan hitta någon andra arrangör - alternativt kan jag ge stöd åt någon som arrar. Hur mycket jag kan göra under själva konventet beror mycket på när det händer.

Cissi;n101902 said:
För mig som inte lyckas läsa mig till var sydcon går av stapeln, var, hur, när?
Det verkar f n som att de siktar på något/några mindre arrangemang, med något större i augusti (RÄTTELSE: Spelveckan i oktober/november). Förhoppningsvis vet vi lite mer snart. :)

Max Raven

T12-kultist
Funderar på pitch. Första utkast:

Vill du testa nya rollspel eller smaka på samberättarspel? Indierummet har en massa spel som kan spelas på några timmar med minimal förberedelse. Genomför en enkel plan i Fiasco, spela psykisk skolflicka Tokyo Brainpop, upplev undergångsdramatik i Medan Världen Går Under - med mera! Indierummet är inspirerat av GothCons klassiska tillställning.

Pilzefrau

hon/henne
De skriver ju bara "i södra Sverige" så det kanske har flyttat runt tidigare? I den här tråden verkar folk anta Malmö, och jag tror vi kan vara rätt säkra på att det är i Skåne åtminstone.

Max Raven

T12-kultist
Cissi;n102061 said:
Var? Lund? Malmö? Kristanstad? Veberöd? :)
Baserat på tidigare år skulle min första gissning vara Malmö, min andra Lund, men vem vet? Ronneby kanske känns hett i år? :)

(Jag vet inte än alltså, och får be att återkomma)