Jag röstar för Pilze om han inte har något emot det, de två gånger jag hängt på dig har allt skötts exemplariskt!Pilzeman said:Om Elmrig vill så får han gärna göra det för mig.
Det är en poäng även om "Spel på Begäran" IMO inte ligger lika bra på tungan.Genesis said:Varför i hela friden ska indierummet byta till ett namn på engelska? Ska det namnbytas torde väl "Spel på begäran" vara ett vettigare namn är "Games on Demand". Jag är allergisk mot onödig anglofili och kommer att få utslag om jag ska sitta i flera dagar på "Games on Demand".
/Genesis är sur för att han ska gå på bio och se den franska filmen De rouille et d'os, med svensk titel Rust and Bone.
Mitt förslag är att vi tar den här diskutionen då vi ses antingen hemma hos Elmrig eller hos Cissi. För den här diskutionen har och kommer nog aldrig att kunna "lösas" via forumet.Elmrig said:Det är en poäng även om "Spel på Begäran" IMO inte ligger lika bra på tungan.Genesis said:Varför i hela friden ska indierummet byta till ett namn på engelska? Ska det namnbytas torde väl "Spel på begäran" vara ett vettigare namn är "Games on Demand". Jag är allergisk mot onödig anglofili och kommer att få utslag om jag ska sitta i flera dagar på "Games on Demand".
/Genesis är sur för att han ska gå på bio och se den franska filmen De rouille et d'os, med svensk titel Rust and Bone.
"Indierummet" är ju ett nonsensord med tvetydig betydelse och som framför allt inte ger ens en vag aning om vad rummet innehåller om man inte är insnöad rollspelare (i vilket fall det kan ha två betydelser som båda är värdelösa).
"Rollspel på Begäran" kanske inte är helt dumt, eller? "Story Games på Begäran"? Finns det en bra term för "Story Games" på svenska (en annan nonsensterm men som i alla fall inte är behängd med så många värdelösa betydelser) som inte blandar in "impro", "drama" eller liknande laddade termer som blir avskräckande och exkluderande?
Ja... Termen har dock en del associationer som kanske skrämmer bort en viss typ av spelare och riskerar att blandas ihop med "spelledarlöst/spelledarfullt", eller? Jag vet att när vi var i Linköping och provpitchade GoD-spelen fick vi feedbacken att "de" (en stor grupp av deltagarna) knappt kunde tänka sig att ens prova ett spel utan spelledare.wilper said:"Samberättarspel"
Om ”story games” vore en term skullde väl bli ”berättelsespel” på svenska då. Uppenbarligen en term hierarkiskt överordnad sådana som ”samberättarspel”, ”rollspel” och dylikt. Allt från Once Upon a Time till Dungeons & Dragons alltså.Elmrig said:Finns det en bra term för "Story Games" på svenska (en annan nonsensterm men som i alla fall inte är behängd med så många värdelösa betydelser) som inte blandar in "impro", "drama" eller liknande laddade termer som blir avskräckande och exkluderande?
Jag brukar kalla mina spel "berättarspel".Elmrig said:Finns det en bra term för "Story Games" på svenska (en annan nonsensterm men som i alla fall inte är behängd med så många värdelösa betydelser) som inte blandar in "impro", "drama" eller liknande laddade termer som blir avskräckande och exkluderande?
Fast tanken är inte att beskriva vad vi ska spela utan hur det går till.wilper said:"Samberättarspel"
Det här är en fråga som jag gärna spinner vidare lite på.Han said:4) Spelar det någon roll att det är storygames-spel? För mig kan vi lika gärna servera vanilla-kult som AW-kult, så länge det finns en tillgänglig spelledare som kan hoppa in när som helst.
Då tar jag det, så blir det jag och Vico som sist eller?Elmrig said:Jag röstar för Pilze om han inte har något emot det, de två gånger jag hängt på dig har allt skötts exemplariskt!Pilzeman said:Om Elmrig vill så får han gärna göra det för mig.
Jag dock inte hur mycket jobb posten innebär och jag vill inte skyffla över en massa på dig om du har mycket att göra, känns det som en belastning så kan jag ordna!
Cissi said:Okej, forumsträff i Linköping var missvisande
Såhär:
VAR: Hemma hos Cissi, i MANTORP
HUR: Det går penden från Mjölby och Linköping/Norrköping men jag kan hämta i Linköping med bil.
NÄR: Lördagen den 26 januari från ca 12 till söndagen den 27 januari.
MAT: Hade jag tänkt fixa så skramlar ni ihop en tjuga var så får ni mat både lördagkväll, söndag frukost och söndag lunch.
SOVA: Alla som vill kan sova över. Jag har två dubelsängar, en bäddsoffa som tar minst två personer, div lyftmadrasser och liggunderlag så det är inte ett problem.
SPEL: Ja
Jag tar examen typ nu och är arbetslös så ahr lediga dagar, kom när det passar dig bästPilzeman said:Då tar jag det, så blir det jag och Vico som sist eller?Elmrig said:Jag röstar för Pilze om han inte har något emot det, de två gånger jag hängt på dig har allt skötts exemplariskt!Pilzeman said:Om Elmrig vill så får han gärna göra det för mig.
Jag dock inte hur mycket jobb posten innebär och jag vill inte skyffla över en massa på dig om du har mycket att göra, känns det som en belastning så kan jag ordna!
Jag skulle jättegärna åka till Linköping nu när ni säger det. Jag är inte helt säker på om jag kan fara iväg bara så där… Hur dags kan man komma dit på fredagen, och när åker man hem på söndagen? Jag kollar på Sj och swebus nu och kan klara resan på under 500 i alla fall.
Råttor! Nåväl, vi får hoppas på att de velar vidarePilzeman said:Äsch, falskt larm, jag har en sittning som antagligen kommer bli av lördag kväll. Den har velat lite fram och tillbaka, så jag säger till om den flyttar på sig, men tills vidare kommer jag inte dyka upp.