Nekromanti Indierumsbemanning till ÄlvCon 25-26 oktober?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Arrangörerna bakom ÄlvCon drar i mig och vill att jag skall komma ner till Stockholm i höst och köra något indie-tjosan.

Jag skulle vilja göra ett indierum. Besökarna blir lite yngre än de vi brukar ha på GothCon om jag förstått rätt. Och det hålls i anknytning till en kyrkas ungdomsverksamhet på något vis.

Intresserad av att hjälpa till?

(Och jag och Enhörning gör nog lite höstsemestrande i huvudstaden dagarna omkring där, så om någon vill ordna någon sorts aktivitet utanför konventets ramar, leka stadsguide eller ha mig och Enhörning som övernattningsgäster så är det bara att tjoa till.)

Vicotnik

Den onde
Staff member
Kan eventuellt tänka mig att ställa upp, men skulle vilja veta lite mer om det hela först.
Bland annat när börjar det på fredagen?
Kostar det något?
Har kollat på deras hemsida men inte funnit någon info om det.

I vilket fall som helst så kan jag erbjuda sovplats hemma hos mig (med stor sannolikhet i haninge, då renoveringen lär vara klar tills dess).

wilper

Årets sida har inte kommit upp än, och inget schema än. Men om du bara kan vara med del av dagen är det cool också.

Jag kan inte tänka mig att det kostar något för oss arrangörer. (Eller om det gör det, då får konventet betala mina reskostnader, och då pröjsar jag medhjälparnas inträde ur egen ficka.)

Vicotnik

Den onde
Staff member
Okej. Lördagen kan jag utan problem ställa upp på. Fredagen beror lite på när konventet börjar och om jag ska söka semester eller inte. Om jag inte söker semster så kan jag vara på plats runt 16:30 på fredagen skulle jag tro.

Recca

Femme Fatale
älvcon 2013 verkar inte ha nån hemsida. Var kan jag läsa om det?
Edit: Aha... Du har sagt det redan..

gizmo

temporary sunshine
Övernattning kan ni få.
(om inte det korsar med en jobbresa som svävar lite i rymden, men jag tror jag kommer undan)
(och om ni inte vill hitta nåt närmare till Älvsjö)
(och om ni inte har kattallergi)

wilper

Tack för erbjudandet! Men Enhörning är kattallergiker, så vi får passa.

Arfert

Facit
Jag är där och kör Fantasy!, så kan ge dig några glada tillrop i alla fall! Älvcon är riktigt trevligt, har vart där förr!

Vicotnik

Den onde
Staff member
wilper said:
Som sagt vill ni kan ni bo hos mig, har inga djur i lägenheten.

GnomviD

Heresiark
Tänker jag rätt att det här blir helgen innan Sävcon eller är jag off med en vecka? Oavsett blir det nog klurigt för mig att ta mig ner.

wilper

Litet. Vi kanske kan få Arfert att prata lite om det, jag har bara datum och ungefärlig plats än så länge.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
wilper said:
Synd på kattallerigin, eftersom jag bor extremt nästgårds konventet och har ett helt hus fullt av sovplatser.

Men jag ska nog se till att pallra mig dit i alla fall. Kyrkliga organisationer som gillar rollspel bör premieras.

Urrge

Veteran
Hallå jag kan säga det är gratis för Arrangörerna då jag varit med som Arrangöre båda åren det har varit älvcon, såvidare de inte har ändrat utan att jag fått veta men det tror jag inte.
På tal om storleken tror jag det var ca hundra deltagar föra året som var med även om alla inte var där hela konventet.
Jag hoppas denna info hjälper och ifall någon har mer frågor så kan jag försöka svara på dem eller ta reda på dem då jag känner än av huvud Arrangöreren sen jag var med och gunda älvcon första året, men andra och nu detta tredje år är jag bara speledare och skapare av star wars äventyr.

Va bara medveten om att det kan ta tid innan jag svara då jag tyvär inte är så aktiv här än som ny medlem, men jag ska försöka hålla översikt över den här tråden eller ifall det kanske är bästa att skapa en ny tråd för älvcon för info och frågor och sånt

Möller

Hubert Hortlax
Jag kan nog dyka upp och spelleda typ Null State, A Taste for Murder och Mouse Guard.