Nekromanti Indiespel och tradvärldar

Genesis

Ni dés ni maître
Enkelt. Vilka indiespel vill ni lira i vilka traditionella spelvärldar? Kombos som passar bra ihop (The Shadow of Yesterday i Ereb) funkar, men tveka inte att ta fräcka kombinationer. Mina egna idéer:

InSpectres i World of Darkness. Ångestvampyrer som tror att de är jättehäftiga (gärna prettovampirespelares rollpersoner) möter en förvirrad ghostbusterscrew som sparkar ändan på dem.

Nostalgi i Call of Cthulhu-världen. Nu har jag ju inte spelat Nostalgi, men jag kan tänka mig att det skulle sitta som ett smäck när galna investigators sitter på ett mentalsjukhus och berättar om vad de varit med om mellan sina vansinnesattacker.

Och, favoriten: Jag utgår att det finns ett Harry Potter-GURPS eller liknande ute. Jag skulle väldigt gärna vilja spela The Shab al-Hiri Roach på Hogwarts. Det skulle vara så tillfredsställande att få invadera en barnboksmiljö med brutalt våld och grotesk galghumor. Det skulle inte hinna gå tio minuter innan Harry Potter blir våldtagen i stjärten.

Ös på med idéer!

Krille

Super Moderator
Jag är faktiskt rätt sugen på Panty Explosion + Star Wars. Jag tror jag läste om den kombon nånstans, och den låter så perverst sjukt rätt.

En grej som jag skissar på lite smått är Supergänget + Tenchi Muyo!/Love Hina, kanske inte exakt i den licensen men i alla fall i konceptet.

terje

xenomorf mystiker
Jag spelleder just nu Sorcerer i Kult (även om settingen delvis muterats och omtolkats för att anpassa sig till den typen av spel). Jag kommer nog också att köra en kultversion av Dont rest your head nån gång.

Star Wars med DitV har ju diskuterats på Forge och jag är nog lite sugen. Dogs = Jedis, Demoner = Mörka sidans frestelser.

Sen har jag funderat på att köra Shadows of yesterday i Trudvang eller Tekumel.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Vi körde TSOY i en randomfantasysetting, det gick utmärkt. Fokuset drogs in mot gruppen genom Keys-systemet, men det gick bra att banka orcer och jaga skatter ändå.

Jag tyckte att det var lite kul faktiskt, för från bakom min spelledarskärm så ledde jag en klassisk fantasykampanj, medan spelarna på sin sida höll på med väldigt indie-aktiga saker. Två spelstilar skilda av lite kartong på ett spelbord, och det gick jättebra.

Dimfrost

Special Circumstances
Jag vill använda TSoY till vad som helst som premierar förbättring.

Jag vill köra Agon i Trudvang: man spelar hjältar som får uppdrag av lämplig kung, och i stället för öar har man en skog, ett berg eller ett grottsystem.

/Dimfrost

Bjorn

Hero
Re: Tradspel och indievärldar

Har inget som jag så där suktar efter... Är i ärlighetens mest intresserad av de flesta Indiespel på ett teoretiskt plan.

Däremot har jag varit/är sugen på att göra tvärtom, spela i Indievärld men med ett traditionellt spel och traditionella "spelsätt". Är klart sugen på att köra en Westernkampanj men med settingen från Dogs in the Vineyard.

/Bjorn

Wilmer

Hero
Re: Indiespel och tradvärldar[ANT]

Rustbelt is Dark Sun! MUMMA! Blod svett & tårar i ökensanden.