CapnZapp
Myrmidon
- Joined
- 3 Apr 2008
- Messages
- 4,015
En sak jag insett i min genomgång av spelet och diskussioner med forumister på RPG net är att det faktum att många regler och regelsystem är frivilliga lyfts iinte upp av spelet i den grad de bör göra.
Jag föreslår att i diskussionen om kampanjnivåer (realism, kampanj, action) ni specifikt rekommenderar en uppsättning "inställningar", främst för att klargöra att alla regler faktiskt är tänkta att vara modulära och frivilliga.
Alltså: att ni aktivt skapar en tabell över de viktigaste subsystemen och sedan föreslår att använda dem eller att inte använda dem beroende på kampanjläge.
Jag pratar om de olika effekterna av skador (ska man använda blödning, benbrott etc) gifter, sjukdomar osv osv
Medan systemen för rykte, jakter, hästar, fördelar/nackdelar osv är mer givet frivilliga.
Jag föreslår att i diskussionen om kampanjnivåer (realism, kampanj, action) ni specifikt rekommenderar en uppsättning "inställningar", främst för att klargöra att alla regler faktiskt är tänkta att vara modulära och frivilliga.
Alltså: att ni aktivt skapar en tabell över de viktigaste subsystemen och sedan föreslår att använda dem eller att inte använda dem beroende på kampanjläge.
Jag pratar om de olika effekterna av skador (ska man använda blödning, benbrott etc) gifter, sjukdomar osv osv
Medan systemen för rykte, jakter, hästar, fördelar/nackdelar osv är mer givet frivilliga.