Konrad Konvalj said:
Jag tror Recca slopade dig för Tyrsan.
Din lista är däremot den samma som min och jag känner mig rätt trygg med den. Jag kommer pumpa iväg ett ja för resan.
Så länge som jag inte har helt fel angående ledare !Paxen och Vicotnik så kommer uppdraget vara framgångsrikt, men det kommer inte hålla i runda 5. Eftersom det blir problematiskt att byta efter ett framgångsrikt uppdrag så föredrar jag att vi gör rätt direkt.
!Paxen och Vicotnik kan du hålla med om att de är troliga infiltratörer eller hur? Det är sällsynt att Vicotnik röstar emot ett förslag. De enda gångerna han röstar emot är ifall det är flera infiltratörer i samma grupp och att de saknar en metod för att koordinera sina röster. Han har röstat emot 2 gånger, båda gångerna var !Paxen och Cassius nominerade. Varför skulle Vicotnik först rösta emot till !Paxen-Cassius-KK-Recca och sedan för? Jo, för att det finns flera infiltratörer i gruppen. När du, KK, är president kan de inte koordinera sina röster. När !Paxen är president så kan de göra det.
Om du köper det här resonemanget så innebär det att Mukwa, Tyr och Vimes omöjligtvis är infiltratörer eftersom det finns två infiltratörer på uppdraget och vi är ihopbakade med infiltratören Vicotnik utanför uppdraget.
Kvar har vi Cassius, KK och Recca. KK kan inte vara infiltratör, för då skulle Vicotnik röstat ja. Recca har spelat upp sig till grönish. Man kan lägga till meta till det där om man tycker det är viktigt. Kvar har vi Cassius som egentligen bara följt med strömmen hela spelet. Han har spelat safe och inte stuckit ut hakan. Inte som resten, !Paxen och Vic undantagna, som inte vetat vem de ska lita på och varit helt fel ute fram tills slutet.
/ Tyr pekar med hela armen