Nekromanti Influx.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Hur får man som RP reda på månadernas, dagarnas, etc. influx?

/P|uT0NiUm
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

smaffy

Hero
Det borde finnas kalendrar för sånnt. Influxer borde ha uppmärksammants och blivit undersökt så endel magiker kanske tillochmed kan hela kalendern i huvet, annars är det nog bara att köpa en bok...?

Om jag vore sl så skulle jag berätta det om rpn ville... fast vi kör inte med influxer, bara ibland.. typ om massa stjärnor står på raken (trippel influx).

Smaffy är jag. blä.

Elrond

Veteran
"<I>Hur får man som RP reda på månadernas, dagarnas, etc. influx?</I>"

Sådant borde väl nästan endast magiker ha någon koll på. Jag tror inte att en urbonde från södra Soldarn har så stor koll på månadens, eller dagens influx. Man skulle ju kunna använda den relevanta alstra-färdigheten. Svårigheten kunde fås från hur stark influxen är, eller nåt sånt.

Någon som har några fler idéer?

[color:green]//Elrond</font color=green>

Virocon

Swordsman
Sannolikt en kalender, som sannolikt kan köpas där SL säger att den sannolikt finns.

/Dyra kalendrar? Köp bättre begagnade hos sanari för...

Jake Steele

Warrior
Har antagligen forskats fram av teoretiska magiker som säljer svårlästa tabeller och diagram för dyra pengar

Annars vet väl häxor av gammal tradition att vissa dagar passar bättre för den ritualen en andra. Och vissa går bara att utföra vart den andra tisdagen i Maj vart sextonde år.

Magiker kanske kan "känna det i luften". En passiv Känna magi...

_öRn