Nekromanti Info om dvärgar ?

Nelwyn

Veteran
Är det någon som vet om det finns någon bakgrunds modul till dom äldre versionerna av DoD(1-4) där det står lite mer ingående information om dvärgar ?

//Nelwyn

G

Guest

Guest
Egentligen inte...
men det närmsta jag kommit något liknande är de sidor som beskriver dvärgarna i Monster och Män i Ereb Altor.
Där beskrivs de något utförligare på sex sidor.
Hoppas det är till någon hjälp

Legioth

Swordsman
Det är på gång

En av mina vänner håller på med en (inofficiell) dvärgmodul till DoD 4. Arbetet har stannat upp lite pga att han är ute och leker krig (värnplikt), men om jag inte räknat helr fel så har han under en månad kvar av sin tjänstgörning, så snart kommer arbetet att fortsätta.

Här på forumet går han under namnet Berserk.

Hasse

Hero
Re: Det är på gång (ot)

"Arbetet har stannat upp lite pga att han är ute och leker krig (värnplikt),"

Stackars sate. Grötkläder och snuskburk är ingen höjdare./images/icons/sad.gif

Baldyr

Hero
Jag vill minnas att jag gillade dvärg-informationen i Monster och män i Ereb Altor. Det var nog rent av det bästa i hela modulen... Författare tog dessutom (för en gångs skull) fasta på vad Erik Granström skrivit tidigare (i Svavelvinter, närmare bestämt).

/Baldyr, som även vill rekommendera Sinkadus #15 för den mycket bra artikeln om alver

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Det är på gång (ot)

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Stackars sate. Grötkläder och snuskburk är ingen höjdare.

<hr></blockquote>

Det är ju alldeles, alldeles underbart!

Hasse

Hero
hehe. (fortsatt ot)

"Det är ju alldeles, alldeles underbart!"

Här kommer mer: ABC i minusgrader, exercis och sist men inte minst björnf****n

Mogger

Hipsteranka
Har man sett en...

Som nämnts tidigare är det bara i Monster och män samt lite i mosterboken och antagligen i Monsterboxen också. Annars rekommenderas Eons dvärgsupplement eller möjligtvis Apocrypha till WFRP (*reklam* Hogshead släpper snart en dvärgbok, köp den). Dvärgar är i de flesta fantasyvärldar ganska lika varandra så ovanstående borde duga.

*fnyser*

Kan upplysa om att Berserk inte är ensam om arbetet med dvärgmodulen, då jag också hjälper till med detta plågsamma arbete, som faktiskt kanske ska utvecklas i höst också.

Nelwyn

Veteran
Tackar så mycket för tipsen =)

Monster & män var inga problem att få tag i men var kan jag hitta Beserk's och Black Dwarf's förhoppningsvis eminenta modul när denna är klar ?

//Nelwyn

Vi kommer säkerligen att meddela om detta på forumet. /images/icons/smile.gif

/Black Dwarf som nu ska logga ner och skriva lite historia om dvärgarna, som inte kommer att sammankopplas med Ereb Altor.