Tony.Meijer
Ärketeknomantiker
Hej,
jag har ju som skrivit om Masque på det här forumet i närmare ett år och tänkte ge en uppdatering om var och ting saker är placerade ifråga om arbete.
Jag har följt följande arbetsmönster (typ rekommenderat av både Krank och Krille och funkar det för dem så);
1. Skriv ner index - Gjort, blev 80 punkter
2. Skriv ner en mening för varje punkt i indexet - Gjort (80/80)
3. Skriv ner en kort synopsis för varje punkt i indexet - Gjort (80/80)
4. Gör en grov uppskattning av sidantalet för varje punkt i indexet - Påbörjat (58/80)
5. Utöka synopsisarna till dess slutgiltiga längd för varje punkt i indexet - Påbörjat (32/80)
6. Få texten korrad och revidera - Inte påbörjad
7. Bestäm mig för en art direction - Påbörjad
8. Gör en lista på behoven för internal art - Inte påbörjad
9. Gör en page spread med grov-skisser - Inte påbörjad
10. Gör en lista på internal art - Inte påbörjad
11. Gör storskalliga grov-skisser på all internal art - Inte påbörjad
12. Avsluta grov-skisserna - Inte påbörjad
Som planen ser ut så kommer Masque att sluta på 108 A4 sidor text (jag tänkte mig en bok i ett mindre format så det faktiska sidantalet kommer att gå upp).
Tidsmässigt borde jag ha klar all icke-reviderad och korrad text under augusti 2014 om jag håller samma hastighet som nu.
Eventuella frågor beträffande workflow och sånt kan ställas i tråden
jag har ju som skrivit om Masque på det här forumet i närmare ett år och tänkte ge en uppdatering om var och ting saker är placerade ifråga om arbete.
Jag har följt följande arbetsmönster (typ rekommenderat av både Krank och Krille och funkar det för dem så);
1. Skriv ner index - Gjort, blev 80 punkter
2. Skriv ner en mening för varje punkt i indexet - Gjort (80/80)
3. Skriv ner en kort synopsis för varje punkt i indexet - Gjort (80/80)
4. Gör en grov uppskattning av sidantalet för varje punkt i indexet - Påbörjat (58/80)
5. Utöka synopsisarna till dess slutgiltiga längd för varje punkt i indexet - Påbörjat (32/80)
6. Få texten korrad och revidera - Inte påbörjad
7. Bestäm mig för en art direction - Påbörjad
8. Gör en lista på behoven för internal art - Inte påbörjad
9. Gör en page spread med grov-skisser - Inte påbörjad
10. Gör en lista på internal art - Inte påbörjad
11. Gör storskalliga grov-skisser på all internal art - Inte påbörjad
12. Avsluta grov-skisserna - Inte påbörjad
Som planen ser ut så kommer Masque att sluta på 108 A4 sidor text (jag tänkte mig en bok i ett mindre format så det faktiska sidantalet kommer att gå upp).
Tidsmässigt borde jag ha klar all icke-reviderad och korrad text under augusti 2014 om jag håller samma hastighet som nu.
Eventuella frågor beträffande workflow och sånt kan ställas i tråden