Nekromanti Inga kvinliga RP

Klon

Hero
Jag har ett litet problem, ingen vill vara kvinlig RP, inte ens tjejerne jag försöker med "det spelar ingen roll om du är tjej för grundegenskaperna och om du är tirak(EON) så är du rätt respekterad och så. Jag lyckades övertala en att vara kvinna men hon slutade spela rollspel, är det jag som gör fel eller vill inga spelare vara tjejer av någon speciell andledning, i så fall varför?

/Har bara male RP's (Och tycker det blir tjatigt)

gollum

Swordsman
Hmm... Har aldrig upplevt problem med det... Både killar och tjejer spelar gärna females, för att uttrycka sig som dig...

/Gollum - som ser att det vankas ostbågar snett bakåt till vänster om honom

Rollspel på internet - http://www.slangkappan.com/

Krille

Super Moderator
"Jag lyckades övertala en att vara kvinna men hon slutade spela rollspel, är det jag som gör fel eller vill inga spelare vara tjejer av någon speciell andledning, i så fall varför?"

Tja, jag tror inte att det är någon idé att försöka tvinga spelarna. Alla har sina olika mentaliteter och en del kan helt enkelt inte tänka sig att spela någon av kön X.

I vår grupp är vi för närvarande fem killar. Tre av oss spelar tjejer, och en av de kvarvarande har problem med det. Han lever stenhårt efter åsikten att man inte kan spela det man inte är - vilket vi tre fullständigt struntar i. /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Karlsson

Veteran
Hmm. När dom nu mot all förmodan spelar kvinnliga RP så försök undvika könsfördomar, våldtäkter och graviditeter. Och så kan du också köra äventyr där man får uppenbara fördelar om man är kvinna, och så kan du ju göra så att alla SLPs utan tvekan skulle offra livet om en kvinna nad honom om det, hög heder alltså. Försök inte övertala spelarna utan gör det attraktivt att spela kvinna, men det kanske du redan har försökt med.

"When God created light,
the first shadow was born"

Dart

Warrior
Vi har samma problem vi är 5 killar i våran spelgrupp. Och alla med åsikten att det inte går speciellt bra att spela det motsatta könet. Vi hade en flickscout med förut men hon har slutat spela vilket är väldigt synd. Vi letar nya så om du bor i sandviken och är eller kan spela shemale hör av dig.

Walk softly and carry a big stick.

Björn Hellqvist

Swordsman
"Han lever stenhårt efter åsikten att man inte kan spela det man inte är"

Kan han då spela något annat än sig själv uttryckt i stats? ;-)

Som en som brukar spela "varannan damernas", så har jag inga problem. Som splelledare har jag även funnit att man inte kan tvinga spelarna - bara uppmuntra. Dessutom brukar rollspelare vilja prova på mer utmanande/udda roller när de blivit mer erfarna, vilket ofta betyder att de provar att spela någon av motsatt kön.

http://www.algonet.se/~enda

Ymir

Liten kantbaron
Tja, både jag och Lycan spelar kvinnor rätt (läs: väldigt) ofta. Tjejen i vår spelgrupp däremot gjorde det aldrig, och hon lär inte få fler chanser eftersom hon skall dra till Guatemala nu. (föga förvånande att hon vill låååångt bort ifrån oss) :)

Själv finner jag det faktiskt nästan roligare att spela kvinna än att spela man- alla mina favoritrp:er utom en har varit kvinnor. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men jag har en känsla av att jag mest kommer att spela kvinna hädanefter. Har dock inga planer på att begränsa mig helt och hållet, jag lär fortfarande spela man om det passar karaktären bättre, givetvis förutsatt att jag är sugen på det. (skall spela gubbsjuk lärare i rennässans-CoC nu, tex...undrar hur han skulle sett ut som kvinna? :gremsmile: )

- Ymir, älskar sin lilla léaramflicke-rp...

Ymir

Liten kantbaron
Re: Inga kvinliga RP (tillägg)

Sedan kan det ju vara så att du kör alltför stenhårt på könsdiskriminering i den kampanjvärld eller något. Jag skulle inte haft något emot det, en extra utmaning tackar jag aldrig nej till, diskriminerade karaktärer har jag spelat förr. (jag förespråkar tom en viss könsdiskriminering i Mundana, tex - världen känns mer realistisk på det sättet (var med i en debatt om det en gång, med Rippo och Lady Silwer wolf bla...))
Andra, mindre erfarna eller duktiga *skryt* spelare kan dock se annorlunda på saken. Det är kanske inte särskilt kul för en oerfaren spelare att jämnt behöva stå ut med att hans/hennes karaktär diskrimineras pga sitt kön. Tänk igenom om det kan vara något liknande som gör att dina spelare inte vill spela kvinnliga rp:er- de borde nämnligen verkligen försöka sig på det, det är skitkul :)

- Ymir, börjar fundera på ett könsbyte *not* :)

Det här kanske inte är någor bra svar på ditt inlägg, man jag nämner det ändå.
I min grupp finns två tjejer (både spelare och rp). En av dem är en prostituerad dansare, och vid ett tillfälle använde hon sig av sina kunskaper för att distrahera en person så att en av de andra rollpersonerna kunde skruva i hans stereo. Oturligt nog (för henne) så gick hon för långt ("Hur långt går du?" "Hum, äh jag går hela vägen!"). Jag tänkte: "Ok, nu finns det en liten risk att det där tar eftersom hon inte har några skydd" och slog en T10. Jag ville ändå vara snäll och lät 8 eller högre resultera i en graviditet. Tärningen visade 9.
Detta vet inte spelaren än, men hon kommer nog få veta det nästa äventyr ("Din månadsblödning är fyra dagar försenad"). Det blir kul att se hennes reaktion.

//Purgie - lät tärningen bestämma

PS: spelaren är min syster

Riddaren

Swashbuckler
Du måste berätta fortsättningen

"Detta vet inte spelaren än, men hon kommer nog få veta det nästa äventyr ("Din månadsblödning är fyra dagar försenad"). Det blir kul att se hennes reaktion."

Då måste berätta hur det går vid nästa speltillfälle. Reaktioner etc...

Riddaren - nyfiken

En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.