Nekromanti Ingen Forgotten Realms TV-serie från Fireworks Ent

Oldtimer

Slava Ukraini!
Vi som fortfarande minns att Fireworks Entertainment (Kultjägarna, m m.) fått rättigheterna till att göra en TV-serie på Forgotten Realms, blev besvikna häromdan när WotC lät meddela:

"The license with Fireworks entertainment for the Forgotten Realms TV Show expired last fall. Our entertainment division is currently seeking new opportunities for the brand and are in discussions with several other potential entertainment partners."
Synd. De (=Fireworks) verkar ju annars kapabla att producera lättsam och njutbar TV-underhållning i rätt anda för D&D.

/Mikael - drömmer mardrömmar om att Courtney Solomon skall bli inblandad igen

Troberg

Sinister eater
Vi som fortfarande minns att Fireworks Entertainment (Kultjägarna, m m.) fått rättigheterna till att göra en TV-serie på Forgotten Realms, blev besvikna häromdan när WotC lät meddela:

Citat:
--------------------------------------------------------------------------------

"The license with Fireworks entertainment for the Forgotten Realms TV Show expired last fall. Our entertainment division is currently seeking new opportunities for the brand and are in discussions with several other potential entertainment partners."

--------------------------------------------------------------------------------

Synd. De (=Fireworks) verkar ju annars kapabla att producera lättsam och njutbar TV-underhållning i rätt anda för D&D.
Det är nog bäst så, då finns det i alla fall en minimal chans att de spenderar sina pengar på att köpa upp Farscape och fortsätta på den istället. Bättre än ingen chans i alla fall...

walium

Ganska töntig, faktiskt
Har någon någonsin gjort en acceptabel fantasyserie för tv, tecknad eller med riktiga skådespelare? Det mesta verkar vara skräp som knappt duger ens till bakfylletittande.

Troberg

Sinister eater
Har någon någonsin gjort en acceptabel fantasyserie för tv, tecknad eller med riktiga skådespelare? Det mesta verkar vara skräp som knappt duger ens till bakfylletittande.
Tja, Xena har ju ett par intressanta fördelar... :gremgrin:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Det är väl inget fel på Courtney Solomon?

Muahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahhahahahahaha... snyft... snörvel... hehe. :gremlaugh:

M.

Netfeed

Swashbuckler
ja det tror jag i alla fall, nu blev jag lite konfunderad... har jag haft fel hela tiden?
detta måste jag meditera över...

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vem är Courtney Solomon?[nt]

Jag får väl också passa på att småskratta lite elakt när chansen ges. Tihihihiheheheehe...hehe..h...ee...e....

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Han gjorde en film som heter...

...Dungeons & Dragons.

Ja, just det. Den filmen. Med de skådespelarna. Och den avsaknaden av bra dialog. Just den filmen gjorde han.

Muhahahahhhahahahahahahahahahahahahhahaha

(skrattet är alltså i ren och skär dödsförakt, och med en stänk av desperation)

M.

Staffan

Myrmidon
Re: Ingen Forgotten Realms TV-serie från Fireworks

Personligen tycker jag att ungefär vart tredje eller vart fjärde Xena-avsnitt är "bra", ungefär lika många är "dåliga", och resten är "OK". Fast jag gillar ju lite överspelade saker, som när folk hoppar 20 meter rakt upp och så där.

Staffan

Myrmidon
Re: Han gjorde en film som heter...

Å andra sidan är nog filmen en ganska bra avspegling av ett medelbra spelmöte...
"Ni möter en dvärg i gränden utanför baren."
"Vill han hänga med oss?"
"Visst!"

Storuggla

Champion
Jag tror att det är det som är skurken i dramat...

Filmen alltså. Dungeons and Dragons filmen gick ju... ja, som den förtjänade. Vilken vettig människa vill då göra om det fast för tv? Hugaliga...

Storuggla, som dock är ett Jeremy Irons-fan

Oldtimer

Slava Ukraini!
Re: Jag tror att det är det som är skurken i dramat...

Vilken vettig människa vill då göra om det fast för tv?

Någon som är helt förblindad och fullständigt övertygad om sin egen storhet? Typ... Courtney Solomon?

/Mikael - tvättar genast munnen med tvål och vatten

Storuggla

Champion
Re: Den här D&D-filmen ska man se istället

"(amatörproduktion)"

Nä, menar du det? Hade jag inte kunnat gissa ^_-

"De säljer tyvärr inte hit"

Gud ske lov!

"så om nån har den tillgänglig betalar jag i blod. ;-)"

Inte den valutan jag hade valt kanske, men var och en blir salig på sitt seriealbum.

Jag vet inte, att se en hoper folk som flänger runt och hojtar "Fireball!" känns redan uselt, tacka vet jag Kodt-animationer!

Storuggla, är road

thark

Hero

Jag vet inte, att se en hoper folk som flänger runt och hojtar "Fireball!"
Tittade du faktiskt trailern eller konstaterade bara det från bilderna på sidan? Då missar du näml hela poängen, som är att spelare runt spelbord och deras antics (i bästa knights of the dinner table-stil - jag tycker fö serien är MYCKET roligare på pappersform än animerad ;-)) juxtaposeras med de effekter de får i spelvärlden.

(Inkl att tiden spolas tillbaka när de ändrar sig pga otillräcklig information från spelaren etc etc typiska rollspels-galenskaper.)

Storuggla

Champion

"Tittade du faktiskt trailern eller konstaterade bara det från bilderna på sidan?"

jag blinkade lite och då såg det ut som de rörde på sig, det var nära nog för mig.

"Då missar du näml hela poängen, som är att spelare runt spelbord och deras antics (i bästa knights of the dinner table-stil - jag tycker fö serien är MYCKET roligare på pappersform än animerad ;-)) juxtaposeras med de effekter de får i spelvärlden."

Har sett det förr. Vill inte se igen. ^_^
Håller dock med om KoDT, animationerna är ju bara till för att.. ja, man kan terrorisera sina vänner och bekanta med "Hoody hoo" typ.

Storuggla, kan terrorisera sina vänner utan internets hjälp