Det här är ett försök att reda ut lite frågor kring BSK 23. Det är mina personliga (Marcus Cliffords alltså...) åsikter men siffror o.d. är fakta.
1. Affärernas utbud. Ja, det var skitdåligt. Bara att instämma. Jag fattar inte hur affärerna ska kunna sälja när alla har med sig identiska uppsättningar med (för få) varor. Jaaa, ännu ett Settlers...
2. Organisationen. För en gångs skull upplevde staben att vi hade ganska god ordning så mer detaljerad redogörelse för var det brast mottas gärna. (Skudbussen är ett kapitel för sig som vi helt missat att förutse och det ber vi hemskt mycket om ursäkt för)
3. Maten i kiosken. Jo den är väl "konventsaktig" men provade ni inte Wok Village? De är ju toppen att ha så nära, och billigt också...Ang priserna på kioskmat beklagar jag ökningen, den är baserad på ökade inköpskostnader men jag vill också se minskad vinst i kiosken till förmån för bra priser och gemytligare konvent. Min åsikt är att konvent ska betalas med inträdet och inget annat. Kiosken är en förutsättning för mätta och glada besökare, inte en kassako.
4. Plastband. De ingick i temat, och fungerade väl ur vår synvinkel. För att tillfredställa butt-älskare
så tilvlerkade vi också buttar. Jag var av åsikten att man skulle få gratis butt med sitt band. Alla andra röstade dock för försäljning av buttar, dessutom med 1:- vinst per butt. Tja, vansinne enligt mig då vi nu har cirka 500 buttar över. Däremot kommer vi nog inte återgå till enbart butt för inträde då vi haft stora problem med försvunna/stulna/"lånade" buttar tidigare år. Band är säkrare både för konventet och besökaren. I framtiden ska buttan vara gratis och medfölja inträde om jag får bestämma.
Nu ska jag försöka svara på fler inlägg.
/Marcus Clifford i egenskap av BSK:are