Nekromanti Inget bryt........

Greve Apostus

Veteran
Jag kom att tänka på en liten retsamm miss i EON.
Med den alkemiska processen "UGUDRT&EROP#RTP2"(den som gör saker oförstörbara) kan man ju göra en rustning eller en del som blir oförstörbar, men hur funkar detta igentligen?`
går det inte att hugga igenom saken måste typ all skada omvandlas till kross!!!
En annan med det ganska enligt mig flummiga "bryt" begreppet är att man kan skada någon eller hugga igenom hans rustning utan att hans rustnings bryt minskar, hur fan går det till, bryt borde aldrig vara över vad rustningen skyddar, snarare under.

Eller har jag fel..........Näää!!!

MVH
Greve Apostus

Evil Peter

Hero
Det har varit en diskussion om detta tidigare. Dock tycker jag inte att något bra svar kom fram men det beror mest på de skumma bryt och abs reglerna. Jag håller med dig om att det är skumt att man kan slå igenom en rustning utan att dess bryt sjunker. Om man ska vara riktigt regelteknisk borde det kunna ge följande scenario: Riddar Sparvklo har i en duell fått sin bröstplåt genomslagen vilket gav honom ett otäckt sår men rustningens bryt minskade inte. Han kommer till smeden och vill få sin rustning lagad men det går inte eftersom rustningen fortfarande är hel... (jag vet att man bara kan säga att han ska laga hålet men ändå) Jag är medveten om att jag kan ha missuppfattat begreppet bryt helt men jag tycker det verkar som att man kan jämställa det med hur skadad rustningen är. Det är iaf lite konstigt att en rustnigsdel med ett hål i kan ha oförändrat brytvärde.

C

Med den alkemiska processen "UGUDRT&EROP#RTP2"(den som gör saker oförstörbara) kan man ju göra en rustning eller en del som blir oförstörbar, men hur funkar detta igentligen?

Om du skulle försöka göra en helrustning oförstörbar så skulle det krävas en magnitud på !!!!. Och om du vill göra rustningen oförstörbar en bit i taget så är det ok, men det skulle ta en jäkla tid.

går det inte att hugga igenom saken måste typ all skada omvandlas till kross!!!

Jupp. Det tycker jag också, men gör istället så att svärdet gör sin krosskada istället för sin huggskada. Ex slagsvärd gör +3 i skada kross. Grundskadan är dock den samma, hugg.
Tempelriddaren Göran gör alltså ob2t6+1 i skada(1t6+2 och +3 för svärdet) på den onde krigarmagikern durkhield som har 12 i skydd mot hugg.

Rätt fungerande regel tycker jag.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

hatten

Swashbuckler
Re: Perpetuell Indestruktibilitet MY version..

Perpetuell Indestruktibilitet
Indestruktibilitet fungerar på så sätt att den definierar varje partikels plats i ett objekt och om
objektet skulle brytas eller gå sönder så repareras objektet sig själv i och med att varje partikel
från objektet söker sig till sin rätta plats på en Atomisk nivå och genom processen lagrade
energier reparerar objektet.
Detta kostar den Alkemiska processen energi så varje reparation minskar mängden energi som
Perpetuell Indestruktibilitet kan använda sig för att reparera.
Detta gör att ett objekt ej kan förstöras genom eld, våld, syra eller liknande.
Magi kan genom att den omdefinierar hur objektets partiklar ska sitta förstöra eller förvrida ett
objekt som har Perpetuell Indestruktibilitet i sig.
Praktisk funktion ett objekt som har i sig Indestruktibilitet har BRYT+100*(extra magnituder)
antalet antal reparationer innan processen upphör att fungera.
Exempel En dolk med bryt på 5 och vikt på 1kg har en Indestruktibilitet på 2 magnituder i det
är precis så många magnituder som krävs.
Regelmässigt betyder det att Indestruktibilitet kan reparera dolken upp till BRYT poäng 105
innan den upphör att fungera.
Men skulle man ha satt in dubbla mängden magnituder av Indestruktibilitet skulle den kunnat
reparera dolkens BRYT poäng 20 grr innan den går sönder.
Men om man hade en dolk som har BRYT på 15 och vikt på 1kg och Indestruktibilitet i sig
med 2 magnituder det betyder att processen kan laga dolken BRYT poäng 115 grr innan
processen upphör att fungera.
Spelmässigt varje gång dolkens bryt minskar med ett poäng minskar Perpetuell
Indestruktibilitets reparations poäng med ett poäng den har objektets BRYT+100*(extra
magnituder) reparations poäng i sig.

Nu sitter folk här och skriker MEN då är Perpetuell Indestruktibilitet inte evig.
Nej det är den inte MEN en magiker kan genom att Ladda Ackumulator åter ladda Perpetuell
Indestruktibilitet eller genom att demonisk aggregat som automatiskt laddar processen göra den
”permanent oförstörbar”

Livet är en gåta utan enkla svar.

Tsk, tsk, tsk.

Gå och läs om M&M en gång till. Demoniskt aggregat är för FILAMENT och inte för alkemiska processer.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

hatten

Swashbuckler

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Tsk, tsk, tsk.

Gå och läs om M&M en gång till. Demoniskt aggregat är för FILAMENT och inte för alkemiska processer.

"I begynnelsen skapade människan Gud"<p><hr></blockquote><p>tsk tsk tsk..
Och för Petretuell indestruktibilitet för att ladda upp dess energi så att den kan fortsätta laga matrial när grunduppladningen är uppanvänd...
HUS REGEL Jag delar med mig av min version av "Perpetuell" som har ett begränsat antal lagningar i sig innan dess "energi" tar slut och kan ett Demoniskt aggregat försörja magiska föremål med filament kan det fylla på energin i Perpetuell så att den inte tar slut..

Se nedan

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Perpetuell Indestruktibilitet
Indestruktibilitet fungerar på så sätt att den definierar varje partikels plats i ett objekt och om
objektet skulle brytas eller gå sönder så repareras objektet sig själv i och med att varje partikel
från objektet söker sig till sin rätta plats på en Atomisk nivå och genom processen lagrade
energier reparerar objektet.
Detta kostar den Alkemiska processen energi så varje reparation minskar mängden energi som
Perpetuell Indestruktibilitet kan använda sig för att reparera.

Detta gör att ett objekt ej kan förstöras genom eld, våld, syra eller liknande.
Magi kan genom att den omdefinierar hur objektets partiklar ska sitta förstöra eller förvrida ett
objekt som har Perpetuell Indestruktibilitet i sig.
Praktisk funktion ett objekt som har i sig Indestruktibilitet har BRYT+100*(extra magnituder)
antalet antal reparationer innan processen upphör att fungera.

Exempel En dolk med bryt på 5 och vikt på 1kg har en Indestruktibilitet på 2 magnituder i det
är precis så många magnituder som krävs.
Regelmässigt betyder det att Indestruktibilitet kan reparera dolken upp till BRYT poäng 105
innan den upphör att fungera.
Men skulle man ha satt in dubbla mängden magnituder av Indestruktibilitet skulle den kunnat
reparera dolkens BRYT poäng 20 grr innan den går sönder.
Men om man hade en dolk som har BRYT på 15 och vikt på 1kg och Indestruktibilitet i sig
med 2 magnituder det betyder att processen kan laga dolken BRYT poäng 115 grr innan
processen upphör att fungera.
Spelmässigt varje gång dolkens bryt minskar med ett poäng minskar Perpetuell
Indestruktibilitets reparations poäng med ett poäng den har objektets BRYT+100*(extra
magnituder) reparations poäng i sig.

Nu sitter folk här och skriker MEN då är Perpetuell Indestruktibilitet inte evig.
Nej det är den inte MEN en magiker kan genom att Ladda Ackumulator åter ladda Perpetuell
Indestruktibilitet eller genom att demonisk aggregat som automatiskt laddar processen göra den
”permanent oförstörbar”

<p><hr></blockquote><p>