Nekromanti Inget DanCon på Kristi flygare …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Det smärtar mig att behöva meddela att nästa DanCon blir uppskjutet på obestämd framtid.

I alla händelser blir det inget DanCon under Kristi himmelsfärds-helgen.

Organ

Out of time, out of mind
Men men....

...jag som hade bespetsad mig på att bli nästa D&D-minis-champion :gremmad: Nåväl, det går väl fler tåg.

/Anders (lite besviken)

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Ah, men ser du …

… champinjonskapet står bara på spel en gång per år.

Visst ska vi spela D&D minis på nästa DanCon, men forumsmästerskapet hålls enbart på det första DanCon efter den andra fullmånen efter den 12 november året innan.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Ah, men ser du …

Och dessutom har jag inga planer på att släppa ifrån mig titeln i första taget. :gremgrin:

/Dimfrost

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Men men....

Om du bara vill spela (utan prestigefull mästerskapstitel) så kan du få haka på mig och Rising. Vi brukar ha batalj någon gång i veckan och har inget emot sällskap. Ibland är Dante med också. Och med lite tvångsmedel får man med Seter i matchen.

Nästa vecka är jag ledig så om du har en kväll över så är du välkommen.

(bered dig på att man blir duktigt förnedrad av Rising bara, han är värsta spelnörden)

- Vulf

Organ

Out of time, out of mind

[ QUOTE ]
Om du bara vill spela (utan prestigefull mästerskapstitel) så kan du få haka på mig och Rising. Vi brukar ha batalj någon gång i veckan och har inget emot sällskap. Ibland är Dante med också. Och med lite tvångsmedel får man med Seter i matchen.

[/ QUOTE ]
Det vore skitkul! Jag har än så länge bara samlat på mig figurer och aldrig ens spelat eländet. Brukar ni köra 100 poäng, eller? 100 kan jag utan problem få ihop (om det kniper kan jag nog även skrapa ihop 200 p.).

[ QUOTE ]
Nästa vecka är jag ledig så om du har en kväll över så är du välkommen.

[/ QUOTE ]
Låter bra. Är du tillgänglig hela veckan? Jag skulle kunna (med ett minimum av framförhållning) komma till skott alla dagar förutom onsdag och fredag.

[ QUOTE ]
bered dig på att man blir duktigt förnedrad av Rising bara

[/ QUOTE ]
Förnedring är sådant jag annars är tvungen att betala för så det är helt OK. :gremgrin:

/Anders

Sodivra

Champion
Jag då!

Jag tänkta just lägga upp en tråd för att uppmana er Stockholmare att kontakta mig när ni spelar.. (Jag måste ju få valuta för mina pengar.. Genom att spendera pengar på resor!) Men om det är kring Vitulv-Rising det kretsar så kan jag väl skriva i den här tråden med.

Kort sagt, jag vill också vara med!

Jag slutar själv tidigt tisdag-onsdag, är uppdagen torsdag och ledig fredag. (Student, ni vet)

Rising

Vila i frid

bered dig på att man blir duktigt förnedrad av Rising bara, han är värsta spelnörden
Observera att det här bara är taktiskt snack från den militärt drillade Vitulv: Han vill att alla tillsammans ska spöa mig om vi kör en match på tre eller fyra spelare. I själva verket är jag och Nille mycket jämna. (Jag hade lite flax senaste gången, bara.)

Jag vill extremt mycket spela en stormatch med flera spelare igen, så se till att jag får vara med då.

Rising

Vila i frid

Och framför allt, gynnar det inte fegspel?
Nej, för man spelar inte om att vara den siste överlevande, utan om poäng. När man dödar en varelse så får man lika många poäng som den varelsen är värd. (Ja, det betyder att man kan sopa ner en jättevarelse till 5 KP innan en Kenku Sneak hoppar fram och skjuter den till döds så att han får alla poäng, även om det inte hände någon av oss)

När vi lirade blev det ju så att den som överlevde mest också var den som fick mest poäng (=jag) men i teorin så skall alltså ett lag kunna utrotas och ändå vinna.

Man borde ha något som premierar aggresivitet, tex platser som ger bonusar och sånt
En vanlig turneringsform (alltså även för två spelare) är att man får 1 poäng per runda som en av ens varelser befinner sig på en rumsbricka på motståndarens planhalva. Det ger en helt nya anledningar att spela med små Mongrelfolks, och gör att fegtaktiker i stil med "jag gömmer alla mina gubbar bakom min stora silverdrake i det här hörnet" går åt helvete. Det betyder också att man kan få helt nya anledningar att dela på sin grupp, vilket jag tycker verkar roligt. Så skulle jag vilja prova att spela någon gång.

Dimfrost

Special Circumstances

En vanlig turneringsform (alltså även för två spelare) är att man får 1 poäng per runda som en av ens varelser befinner sig på en rumsbricka på motståndarens planhalva. Det ger en helt nya anledningar att spela med små Mongrelfolks, och gör att fegtaktiker i stil med "jag gömmer alla mina gubbar bakom min stora silverdrake i det här hörnet" går åt helvete. Det betyder också att man kan få helt nya anledningar att dela på sin grupp, vilket jag tycker verkar roligt. Så skulle jag vilja prova att spela någon gång.
Man får inte 1 poäng, utan 5 poäng i 100-poängsspel och 10 poäng i 200-poängsspel. Och jag skulle också vilja testa Assault, det verkar skoj. Hur man placerar ut terrängen blir viktigare då, känns det som. Nu är det inte så viktigt om ingen av sidorna har vidare mycket avståndsattacker.

/Dimfrost

Rising

Vila i frid

Man får inte 1 poäng, utan 5 poäng i 100-poängsspel och 10 poäng i 200-poängsspel
Ah, sorry. Jag hade lite dålig koll. Hur är det med "motståndarens planhalva", förresten? Tänker man breddledes, då? För man börjar ju inte på varsin "halva" utan i varsitt "hörn". Om det verkligen skulle handla om "motståndarens planhalva" så skulle man behöva dra ett diagonalt streck över planen, och så tror jag väl ändå inte att det fungerar.

Dimfrost

Special Circumstances

Ja, man delar väl på bredden.

Sedan har väl inte assault något att göra med multiplayerspel (för det var väl det ni diskuterade från början?). Det lär vara knepigt att få dit något liknande där. Fast jag bryr mig inte; jag är rätt övertygad om att multiplayer inte är något för mig. Två spelare är alldeles tillräckligt kul, tycker jag.

(För övrigt är det rätt skoj att de här inläggen är osynliga i tråden. Det måste ha blivit något märkligt i och med att tråden delades. Kul kul.)

/Dimfrost