Observera att det här bara är taktiskt snack från den militärt drillade Vitulv: Han vill att alla tillsammans ska spöa mig om vi kör en match på tre eller fyra spelare. I själva verket är jag och Nille mycket jämna. (Jag hade lite flax senaste gången, bara.)bered dig på att man blir duktigt förnedrad av Rising bara, han är värsta spelnörden
Nej, för man spelar inte om att vara den siste överlevande, utan om poäng. När man dödar en varelse så får man lika många poäng som den varelsen är värd. (Ja, det betyder att man kan sopa ner en jättevarelse till 5 KP innan en Kenku Sneak hoppar fram och skjuter den till döds så att han får alla poäng, även om det inte hände någon av oss)Och framför allt, gynnar det inte fegspel?
En vanlig turneringsform (alltså även för två spelare) är att man får 1 poäng per runda som en av ens varelser befinner sig på en rumsbricka på motståndarens planhalva. Det ger en helt nya anledningar att spela med små Mongrelfolks, och gör att fegtaktiker i stil med "jag gömmer alla mina gubbar bakom min stora silverdrake i det här hörnet" går åt helvete. Det betyder också att man kan få helt nya anledningar att dela på sin grupp, vilket jag tycker verkar roligt. Så skulle jag vilja prova att spela någon gång.Man borde ha något som premierar aggresivitet, tex platser som ger bonusar och sånt
Man får inte 1 poäng, utan 5 poäng i 100-poängsspel och 10 poäng i 200-poängsspel. Och jag skulle också vilja testa Assault, det verkar skoj. Hur man placerar ut terrängen blir viktigare då, känns det som. Nu är det inte så viktigt om ingen av sidorna har vidare mycket avståndsattacker.En vanlig turneringsform (alltså även för två spelare) är att man får 1 poäng per runda som en av ens varelser befinner sig på en rumsbricka på motståndarens planhalva. Det ger en helt nya anledningar att spela med små Mongrelfolks, och gör att fegtaktiker i stil med "jag gömmer alla mina gubbar bakom min stora silverdrake i det här hörnet" går åt helvete. Det betyder också att man kan få helt nya anledningar att dela på sin grupp, vilket jag tycker verkar roligt. Så skulle jag vilja prova att spela någon gång.
Ah, sorry. Jag hade lite dålig koll. Hur är det med "motståndarens planhalva", förresten? Tänker man breddledes, då? För man börjar ju inte på varsin "halva" utan i varsitt "hörn". Om det verkligen skulle handla om "motståndarens planhalva" så skulle man behöva dra ett diagonalt streck över planen, och så tror jag väl ändå inte att det fungerar.Man får inte 1 poäng, utan 5 poäng i 100-poängsspel och 10 poäng i 200-poängsspel